ورزش

ولخرج‌ترین تیم ایران را بشناسید

براساس اسناد منتشره از سوی سازمان لیگ فوتبال، استقلال با ۴۰۴ میلیارد تومان پرهزینه‌ترین تیم لیگ بیست و دوم بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، پس از انتشار اسنادی از سوی سازمان لیگ فوتبال درباره هزینه‌های مربوط به مبلغ اصل قرارداد باشگاه‌های لیگ برتری طی سه فصل گذشته، این ابهام به وجود آمد که کدام باشگاه در لیگ بیست و دوم (۰۲-۱۴۰۱) پرهزینه‌ترین بوده است؟

دلیل به وجود آمدن چنین ابهامی، مغایرت هزینه‌های استقلال در دو جدول اعلامی از سوی سازمان لیگ فوتبال بود که در یکی هزینه‌های استقلال حدودا ۳۱۶ میلیارد تومان و در دیگری ۴۰۴ میلیارد تومان قید شده بود. به همین دلیل در جدول شماره ۱، سپاهان با ۳۲۵ میلیارد تومان پرهزینه‌ترین باشگاه لیگ بیست و دوم بود و در جدول شماره ۲، استقلال با ۴۰۴ میلیارد تومان این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، هزینه‌های باشگاه استقلال در جدول شماره ۲ درست است تا با این اوصاف، آبی‌پوشان پایتخت بیشترین هزینه را در لیگ بیست و دوم کرده باشند.

جدول رده بندی هزینه باشگاهها فصل 1401- 1402
سرانه هزینه دستمزد کادر فنی و بازیکنان نسبت به امتیاز کسب شده 16 تیم لیگ برتر فصل 1401-1402


چرا هزینه‌های استقلال در لیگ بیست و دوم مغایرت دارد؟

جدول ابتدایی (جدول شماره ۱) که هزینه ۳۱۶ میلیارد تومانی برای استقلال قید کرده مربوط به اطلاعات موجود در سازمان لیگ بوده چرا که الحاقیه‌های استقلال در سازمان لیگ ثبت نشده بود که در نوع خود ایراد محسوب می‌شود چرا که این باشگاه باید الحاقیه‌هایش را به سازمان لیگ ارائه می‌کرد. جدول دوم (جدول ۲) اما مربوط به اعداد و ارقام ثبت شده در دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود که به دلیل ثبت الحاقیه‌ها در این دپارتمان، هزینه‌های باشگاه استقلال به ۴۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

خبرنگار: محمدامین شهسواری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا