بورس

پایان بورس امروز / منفی شاخص کل در روز سبز صنعت خودرو

بورس تهران امروز سه شنبه در ادامه اصلاح بورس تهران امروز سه شنبه در ادامه اصلاح آغاز شده از ۲۲ آبان گام دیگری در جهت منفی برداشت تا سهامداران بورس تهران را بیش از پیش از اتمام یافتن روند اصلاحی در هفته جاری ناامید سازد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، با افت ۴ هزار و ۱۹۹ واحدی رو به رو شد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه گروه خودرو با نمادهایی نظیر خگستر، خساپا و خودرو مثبت شد اما وضعیت مطلوب این گروه برای سبز شدن رنگ شاخص کل بورس کافی نبود. در پایان نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۰۴ واحد متوقف شد.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل ‌هم‌وزن قرار دارد وضعیت کاملا متفاوتی در جریان بازار طی شد. نماگر ذکرشده با وجود گام منفی شاخص کل بورس موفق شد رشد نسبتا خوب ۰.۳۹ درصدی را ثبت کند و با افزایش ۱۶۱۶ واحد به ارتفاع ۴۱۶ هزار و ۱۹۰ واحدی برسد.

سبز خوش رنگ شاخص کل هم‌وزن نشان از آن دارد که بازی فعلی بازار سرمایه در زمین سهام کوچکتر در جریان است و سهام شاخص ساز هنوز در حال اصلاح هستند.

ارزش معاملات خرد که ترکیبی از ارزش معاملات سهام و حق تقدم‌هاست در محدوده ۳ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومانی قرار گرفت که نسبت به روزهای ابتدایی هفته که در کانال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردی قرار داشت با افزایش همراه بود. اما همچنان در راستای شکست مقاومت‌های پیش‌ رو و گام برداشتن برای رشد مجدد کافی نیست. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز ۷.۴۴ میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد که نسبت به روز گذشته با مقداری کاهش همراه شد.

قصه خروج پول حقیقی‌ها از بورس سر دراز دارد!

عملکرد خوب نمادهای کوچکتر بازار نیز در توقف روند جریان خروج سرمایه از بورس ناتوان بود. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج ۶۸ میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. نیمی از آذرماه گذشته است و در این مدت تنها یک روز و آن هم روز اول آذر شاهد مثبت بودن تراز ورود و خروج پول به بازار سرمایه بودیم.

امروز نمادهای فارس، خودرو، فخاس، شستا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، کگل، وپاسار، فملی و رمپنا دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای سمگا، مارون، هجرت، گدنا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی آریا، بپاس، صبا، زاگرس و شراز بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای ورنا، وساپا، غزر، سمگا، کگل، غدشت، دانا و خکرمان بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به چندین روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای وگردش، رفاه، سفاسی و واحصا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای وسدید، ، غاذر، ورنا، ولانا، کپشیر بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا