بورس

پایان بورس امروز / بازگشایی خودروسازان در روز سبز بازار سرمایه

بورس تهران امروز هم شاهد روز سبز دیگری اما با قدرت کمتر بود. در روز جاری شاخص کل با رشد ۰.۳۸ درصدی موفق شد ۶ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۷ واحدی بایستد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران روی ریل صعودی قرار گرفته‌ است و پس از یک عقب‌نشینی مقطعی در ابتدای هفته، امروز سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ نیز مجددا گام در سوی سبز نوسان خود گذاشت.

بازگشایی دو غول خودروسازی پس از رفع ابهام عرضه خودرو در بورس کالا توانست فشار تقاضای نسبتا خوب اما موقتی را در بازار ایجاد کند.

در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای در روز جاری نماگر اصلی با رشد ۰.۳۸ درصدی موفق شد ۶ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۷ واحدی بایستد.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است با سبقت از نماگر اصلی تالار شیشه‌ای جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و بازدهی بیشتری نصیب سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط کرد.

در پایان جریان دادوستدهای امروز، شاخص کل هم‌وزن ۰.۶۴ درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش ۳ هزار و ۳۱۵ واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده ۵۲۳ هزار و ۳۱۵ واحدی قرار داد.

افزایش ارزش معاملات خرد

نکته بااهمیت بازار امروز روند افزایشی ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۹ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومانی قرار گرفت تا روند افزایشی ارزش معاملات در هفته جاری حفظ شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج ۲۰۹ میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد.

نوسانات شاخص ورود و خروج پول افراد حقیقی به طور کل در روز‌های متعادل بازار طبیعی است. خروج پول هنگامی نگران‌کننده خواهد بود که در عین روند صعودی، خروج پول با شتاب فزاینده‌ای تداوم یابد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۳۰۰ نماد سبز و ۳۱۹ نماد منفی نمایان‌گر تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۸۰ میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای میدکو، کگل، خودرو، همراه، وتجارت و تیپیکو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای شبندر، تاپیکو، اخابر، شتران، فملی و فولاد در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای وسپهر، وهور، فزر، شگویا، زاگرس و وملل بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی مارون، شراز، دی، دماوند، غصینو، آریا و تجلی بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای گکوثر، چافست، داسوه، پلوله، دکوثر، شصفها و دقاضی بود.

در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت پای ثابت صف‌ فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نمادهایی همچون خبنیان، فجوش، دی و فنفت در این لیست به چشم می‌خورد.

بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای وساخت، قاسم، خکرمان، شگل و دکوثر بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا