بورس

پایان بورس امروز ۷ شهریور ۱۴۰۲ / تداوم سبزپوشی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۷ شهریور ماه) با ۱۰ هزار و ۹۰۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۵ هزار واحد ایستاد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۷۳ واحد افزایش به ۷۰۷ هزار و ۱۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۵ واحد رشد به ۴۰۲ هزار و ۶۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال معامله شد.

ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک ‌هزار ۵۳۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۲۱ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۰۲ وحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۱۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۸۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۵۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛ صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۵۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۹۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۷۰ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۱۷۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه مالی شهر (شهر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) و سرمایه گذاری رنا (ورنا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۵۶ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از پنج واحد کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۲۷۲ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۱۰۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین ایران خودرو دیزل (خاور)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریاساسول (آریا)، گروه انتخاب آرمان الکترونیک (انتخاب) و بهمن دیزل (خدیزل) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا