بورس

پایان بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / مقاومت خریداران در برابر اصلاح بازار

بورس تهران پس از آخرین رالی صعودی خود که در روز چهارشنبه با گام منفی شاخص به پایان رسید، پس از تعطیلات آخر فروردین دوباره به نوار صعود بازگشت. البته مثبت امروز شاخص کل بورس کش و قوس‌های زیادی داشت. از ابتدای معاملات بازار سرمایه، سهام چندین بار بین خریداران و فروشندگان دست به دست شد. نماگر هم‌وزن بازار نیز همچنان قصد اصلاح ندارد و در روند صعودی خود پیش می‌رود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران پس از تعطیلات عید فطر نخستین روز کاری خود در اردیبهشت‌ماه را با گامی مثبت آغاز کرد؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش دو هزار و ۳۶۳ واحدی که معادل ۰.۱ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در ارتفاع دو میلیون ۳۲۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن در جهت شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۱.۰۲ درصدی به سطح ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۸ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۷۵ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

۷۱ درصد از نقشه معاملات بازار به رنگ سبز درآمد و سهام با نوسان منفی بخش کوچک‌تر بازار را در دست داشتند.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های وتوس، غزر، سپاها و غگیلا حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا ۶ برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم کوثر، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، کوثر و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ختور با افزایش ۱۱.۸۵ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، دانا نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وامین، ثباغ و امین تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وتوس، غزر و خزامیا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خکاوه، حکشتی و شتران خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دشیری، لپیام و وآتوس رقم خورد. همچنین بپیوند در جریان معاملات امروز فپنتا بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سصفها بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا