بورس

گروه بانک‌ها پیشتاز بورس امروز/ اعتماد به بورس برمی‌گردد؟

در روز پیشتازی گروه بانک‌ها و توقف نمادهای خودرویی، شاخص کل بورس با حدود ۰٫۶ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز نمادهای خودرویی متوقف شدند تا بانک‌ها و موسسات اعتباری گوی سبقت را از این لیدر سنتی بربایند. شاخص کل بورس با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به بیش از۵٫۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته با کاهش روبه‌رو بود. وبملت و وامید به ترتیب با بیش از هزار و ۷۰۰ واحد رشد و نوری با حدود ۹۰۰ واحد افت تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل بودند.

همچنین بیشترین ارزش معامله برای نمادهای دارا یکم، پالایش و وبملت ثبت شد. بیشترین حجم معامله هم برای وبملت، وتجارت و خبهمن ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی امروز بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی بودند.

تعلیق نماد خودرو در آخرین روز از معاملات هفته سوم آبان ماه، گرچه ارزش معاملات را کاهش داد اما بورس را به طور کلی سبز نگه داشت. اتفاقی که کارشناسان به ادامه روند آن در ابتدای هفته آینده نیز امیدوارند.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۷۴ واحد رشد در محدوده ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد قرار گرفت. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز آریا، زاگرس و کگهر بودند.

بازار نیازمند حجم و تثبیت است

میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازار سهام، گفت: امیدوارم بازار شنبه هم مثبت باشد. موضوعی که مشخص است افزایش حجم معاملات است. اگرچه هنوز به عدد مد نظر نرسیده است اما باید توجه داشت که بورس یک سال و نیم بحرانی را گشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز داریم بازار به حجم برسد و تثبیت شود. دستکاری قیمت ها کم شود و ناظر در بازگشایی‌ها دقت بیشتری داشته باشد.

مسلمان‌زاده تصریح کرد: به اطمینان می‌توان گفت بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو ارزان‌تر و نسبت به دلار و رمز‌ارز کم‌ریسک‌تر و به طور کلی برای سرمایه‌گذاری تا پایان ۱۴۰۰ مناسب‌تر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا