بورس

روند منفی در بورس ماندگار شد/ شرط رشد بورس چیست؟

شاخص کل بورس امروز با افت ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحدی مواجه بود. عدد شاخص کل پس از ریزش ۰٫۸۷ درصدی در کانال یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحدی قرار گرفت تا به این ترتیب روند منفی هفته گذشته تداوم یابد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز با افت ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحدی مواجه بود. عدد شاخص کل پس از ریزش ۰٫۸۷ درصدی در کانال یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحدی قرار گرفت تا به این ترتیب روند منفی هفته گذشته تداوم یابد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز با افت یک درصدی مواجه بود. ارزش کل معاملات بورس امروز به ۲۷۰۰ میلیارد تومان هم نرسید. گویا روند رکودی در بازار سهام با توجه به ارزش و حجم پایین معاملات تا تزریق نقدینگی به بورس ادامه خواهد یافت.

نمادهای خودرو، کگل، پارسان و وبملت بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس امروز را داشتند. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی برتزین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای کیان، کمند و خودرو و بیشترین حجم معاملات مربوط به خودرو، خساپا و خگستر بود.

امروز شاخص کل فرابورس کانال ۱۸ هزار واحد را از دست داد و با ریزش ۱۱۲ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد شد. بپاس، فرابورس و زاگرس بیشترین تاثیر منفی و غصینو، شراز و سمگا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس ثبت کردند.

کارشناسان معتقدند بازار سهام در ارزنده‌ترین حالت ممکن است. گزارشات سه ماهه نیز مطلوب خواهد بود و بورس فقط به تزریق نقدینگی نیاز دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا