بورس

پایان سرخ بورس تهران / شاخص روی مدار نزول ماند!

شاخص کل بورس امروز همانند روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفت وارد محدوده یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه روند نزولی به خود گرفت. شاخص کل با افت ۲۶ هزار و ۲۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۴۱ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز کاهش بیش از ۸ هزار واحدی داشت و در محدوده ۳۶۱ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بازار تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲ هزار و ۳۷۰ هزار واحدی رسید. همچنین ۶۰۷ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد. بازار امروز شاهد ۶۲ نماد مثبت و ۵۶۲ نماد منفی بود که بر این اساس می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد نمادهای بازار منفی بوده است.

همچنین ارزش کل بازار سرمایه امروز به کمتر از زمستان ۱۴۰۰ رسید.

همچنین بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه به نمادهای وبملت، فولاد، شبندر، شپنا، شتران، وآذر و خودرو رسید. بیشترین ارزش بازار نیز متعلق به نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی و کگل بود.

اعتراض در بورس

اخبار منتشر شده در رسانه‌های بورسی نشان می‌دهد که کارکنان برخی از تالارهای بورس به علت زیان و سرخ‌پوشی بازار دست از کار کشیده و اعتراض کردند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که به این اعتراضات بورس روند نزولی به خود خواهد گرفت. اما می‌توان گفت این فرضیه درست نیست چرا که در ۲۵ ماه اخیر بورس روند نزولی داشته و ریزش این روزها در ادامه ریزش‌های دو سال بازار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا