بورس

فولاد ترمز رشد بورس را کشید/ فردا بازار سهام مثبت می‌شود؟

بازار سهام پس از چند روز سبز امروز با افت ۱۴۸۹ واحدی در شاخص کل مواجه بود. شاخص کل بورس امروز به یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید.

به گزارش روند بازار، بازار سهام پس از چند روز سبز امروز با افت ۱۴۸۹ واحدی در شاخص کل مواجه بود. شاخص کل بورس امروز به کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید. البته در میانه بازار این افت بیشتر بود و در ادامه از سرعت آن کاسته شد. ارزش کل معاملات بازار سهام امروز بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

فولاد و نوری در حالی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند که با خبر خوبی که امروز برای فولاد آمد احتمالا فردا این نماد افت امروز را جبران خواهد کرد. مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: کلیه کالاها و محصولات زنجیره فولاد باید در بورس کالا عرضه شوند و هیچ کالایی خارج از بورس نباید فروخته شود و دولت و وزارتخانه نیز در قیمت‌گذاری هیچ مداخله‌ای نخواهند داشت.

نمادهای فارس، شبندر و اخابر در ادامه بازار امروز صف خرید شدند و بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل ثبت کردند. همچنین فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و خودرو برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. گروه فرآروده‌های نفتی طی چند روز گذشته سبز بوده و امروز نیز به رقم کلیت قرمز بازار رشد داشت.

امروز پالایش، شبندر و شستا بیشترین ارزش معاملات و شبندر، وتجارت و خودرو بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۵۸ واحد افت در کانال ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد قرار گرفت. نمادهای بپاس، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

فردا بورس سبز است

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام گفت: منفی شدن بازار قابل پیش‌بینی بود اما این افت ادامه‌دار نخواهد بود و بازار فردا با شیب ملایمی مثبت است.

وی اظهار کرد: نرخ دلار نیما امروز تغییری نکرد اما فردا روند افزایشی آن ادامه می‌یابد و در چند روز آتی قیمت به ۲۵ هزار تومان خواهد رسید که نکته مثبتی برای شرکت‌های صادرات محور است. رصد گزارشات ماهانه‌ شرکت‌ها توسط سهامداران می‌تواند خط خوبی به آن‌ها برای ادامه معاملات بدهد.

تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا