بورس

افت قیمت دلار، بورس را منفی کرد

بورس امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه افت بیش از هفت هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز کمتر از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس کاهش هفت هزار و ۵۶۱ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید.

این شاخص در دو روز گذشته از کانال ۱٫۳ میلیونی خارج و وارد محدوده ۱٫۲ میلیونی شده است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت افت بازار سرمایه می‌گوید: بورس بلد نیست در نقاط تعادلی معامله کند. بازار دنبال بهانه بود که از حالت تعادلی خارج شود. کاهش قیمت دلار به آن کمک کرد.

افت ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس


براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۲۰ هزار و ۷۹۰ معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، فملی، خودرو، پارسان، شپدیس، نوری و خساپا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ومعادن، شتران و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

فرابورس کاهشی شد


در روز دوشنبه شاخص فرابورس با کاهش حدود چهار واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۴ هزار و ۰۶۸ معامله بود.

امروز نمادهای زاگرس، وملل، فرابورس، آریا، دماوند، کگهر و فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای بپاس، تجلی، توسن، مادیرا و بهپاک نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، توسن، فرابورس، مدیریت، کرمان، آریا و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۷۱ نماد رشد داشتند. ۲۱۵ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۸ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۷ درصد افت کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا