فرهنگی

پذیرش بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرایط پذیرش بدون کنکور دانشجو در مقطع کارشناسی­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۸ دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش می‌کند.

بر اساس اعلام این دانشگاه امیرکبیر، این دانشگاه اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۸ دانشگاه‌های مشمول این فراخوان که پس از ۶ نیمسال (تا پایان تابستان متصل به ترم ششم) با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ و طی ۸ نیمسال دانش‌آموخته شده باشند. درخواست متقاضیان ورودی ۹۹ که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر راجع به پذیرش بدون آزمون دانشجویان نخبه آمده که درخواست برگزیدگان رتبه‌های ۱ تا ۱۵ نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قابل بررسی است.

مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره‌های خودگردان سایر دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان‌ها، علمی کاربردی، فارغ‌ التحصیلان کارشناسی دانشگاه‌های خارج از ایران برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود.

متقاضیان باید ثبت‌نام اینترنتی خود را تا ساعت ۲۳:۵۹ تاریخ ۳۰ بهمن سال جاری از طریق سایت “http://pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant/web/” تکمیل نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نیست و متقاضیان باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت نام پرداخت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل تصویر صفحه اول شناسنامه، کارت ملی، کارنامه کارشناسی، گواهی رتبه رشته در مقطع کارشناسی و گواهی کسب رتبه اول تا پانزدهم در المپیاد علمی دانشجویی کشور در صورت کسب رتبه است.

اسامی پذیرفته شدگان اولیه پس از بررسی، در فروردین ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اعلام خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه حسین‌پور

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا