بورس

پذیره نویسی اولین صندوق بورسی حوزه صنایع خلاق

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه سپهر یکم گفت: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سپهریکم، اولین صندوق حوزه صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان از فردا به مدت ۶ روز کاری از طریق فرابورس انجام خواهد شد.

روند بازار – حسن پناهی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه سپهر یکم در گفت‌وگو با مهر گفت: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سپهریکم (۲۰ درصد تادیه) با نماد سپهر از روز شنبه ۲۷ آذر لغایت ۴ دی به مدت ۶ روز کاری از طریق فرابورس انجام خواهد شد.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سپهر یکم در نظر دارد واحدهای سرمایه گذاری خود را بر اساس مجوز شماره ۹۴۳۶۲/۱۲۲ سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره نویسی کند.

پناهی تصریح کرد: حوزه فعالیت این صندوق شامل صنایع خلاق و فرهنگ بنیان، پویا نمایی، بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، گردشگری و صنایع دستی، فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای سرمایه گذاری یک میلیون واحد اعلام شده است که از این واحدها ۲۰۰ هزار واحد سهام ممتاز و ۸۰۰ هزار واحد سهام عادی می‌باشد، افزود: صندوق جسورانه سپهر یکم با نماد سپهر، دارای سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی بوده و ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری رقم یک میلیون ریال است که ۲۰ درصد از مبلغ کل صندوق در پذیره نویسی این مرحله انجام و مابقی طی فراخوان‌های بعدی از خریداران اخذ خواهد شد. حداقل تعداد واحد قابل خرید توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی برابر با ۱۰۰۰ واحد سرمایه گذاری است.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سپهر یکم گفت: مؤسسان صندوق، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و شرکت نشر الکترونیک ایران است. که همگی به صورت تخصصی در حوزه صنایع خلاق فعالیت نموده‌اند و سایز سرمایه گذاری‌های صندوق نیز عمدتاً در محدوده ۱۰ الی ۲۰ میلیاردتومان در هر شرکت هدف است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری نیز توضیح داد: تمرکز صندوق سپهر یکم بر روی استارت آپ ها و شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق بوده و سرمایه گذاری ها بر روی کسب و کارهایی است که رشد قابل توجهی برخوردار باشند و بخشی از بازار را در اختیار گرفته باشند و اکنون نیاز به تزریق مالی و تیم مدیریتی متخصصی دارند تا بتوانند سهم بازار بیشتری را کسب نمایند.

پناهی درباره ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری جسورانه نیز عنوان کرد: سرمایه گذاری در صندوق‌های جسورانه یک سرمایه گذاری بلند مدت است ریسک‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل پرتفوی صندوق به صورتی تشکیل می‌شود که پوشش ریسک در آن دیده‌شده باشد.

وی در پایان تأکید کرد: صندوق جسورانه سپهر یکم اولین و بزرگترین صندوق جسورانه بورسی در حوزه صنایع خلاق بوده و با هدف کمک به تأمین مالی شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگ بنیان تأسیس گردیده است. از آنجایی که بیشتر صندوق‌ها در مراحل اولیه از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند، ما تمرکزمان بر روی سرمایه گذاری در مراحل ثانویه رشد این شرکت‌ها است. دوره فعالیت صندوق طبق امیدنامه ۷ سال است که ۴ سال ابتدایی آن اختصاص به سرمایه گذاری دارد و در ۳ سال پایانی مدیریت این دارایی‌ها و تسویه صندوق است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا