اقتصادی

مهلت یک ماهه بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

رییس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار گفت: براساس نشستی که اخیرا با مدیران بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات مشاغل خانگی برگزار شده یک ماه به این بانک ها فرصت داده شده که زمینه پرداخت این تسهیلات را فراهم کنند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هفته های اخیر بود که جلسه ستاد ملی توسعه و حمایت از مشاغل خانگی تشکیل شد و ۱۲مصوبه تصویب شد که مهمترین آنها افزایش رشته‌های مشاغل خانگی از ۵۲۱به ۶۵۵رشته بود.

از دیگر مصوبات این جلسه تشکیل تعاونی های تأمین نیاز استان ها در مشاغل خانگی بوده است که طبق گزارش وزارت کار با همکاری معاونت تعاون این موضوع شروع شده است. از دیگر مصوبات این است که با همکاری وزارت نیرو متقاضیان مشاغل خانگی به راحتی می توانند برای نصب پنل خورشیدی مجوز دریافت کنند و با نصب نیروگاه پشت بامی و تولید برق درآمد زایی داشته باشند.

اما اشتغال زایی نیازمند حمایت های مالی و تسهیلاتی هم می باشد که آزیتا همتیان, رییس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار خبر از اختصاص ۳هزار میلیارد تومان اعتبار درسال جاری برای حمایت از مشاغل خانگی در کشور در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته است. اما تا کنون تنها یک هزار میلیارد تومان آن برای اشتغال ۳۵ هزار نفر در کشور پرداخت شده است.

وی هدف گذاری ایجاد اشتغال کشور در حوزه مشاغل خانگی پایدار در سال ۱۴۰۱را ۳۰۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکی از ساده ترین روش‌های ایجاد اشتغال در کشور توسعه مشاغل خانگی است که حمایت از آن به بهبود وضعیت اشتغالزایی منجر خواهد شد.

به گفته ی همتیان اشتغالزایی امری چند بعدی است که بسیاری از دستگاه های اجرایی برای تحقق آن وظیفه دارند گفت:تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی امسال با ۳ هزار میلیارد تومان به نسبت سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است که نشان از تلاش و جدیت دولت سیزدهم در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: بنابر تکلیفی که معاون اول رئیس جمهور برای دستگاه های اجرایی مشخص کرده است ،وزارتخانه‌های مربوطه ذیل زیست بوم اشتغال کشور به حمایت از توسعه مشاغل خانگی و ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد مکلف شده‌اند.

رییس ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد بعضی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی مناسب نیست در حالی که دولت سیزدهم موضوع اشتغال را برای همه دستگاه‌ها در اولویت قرار داده است.

مهلت یک ماهه به بانک ها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی

وی اعلام کرد: براساس نشستی که اخیرا با مدیران بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات مشاغل خانگی برگزار شده یک ماه به این بانک ها فرصت داده شده که زمینه پرداخت این تسهیلات قرض الحسنه را فراهم کنند

همتیان اضافه کرد: بانک های عاملی که نمی توانند تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی امسال را پرداخت کنند این مساله را اعلام کرده تا در برنامه ریزی‌ سال ۱۴۰۲بانک های متقاضی دیگر جایگزین شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا