فرهنگی

جزئیات تازه از پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در سال ۱۴۰۰» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در سال ۱۴۰۰» و همچنین پیش‌بینی اعتبار مربوط در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بررسی موارد انتقال دائم ورودی و خروجی صرفا پس از ثبت اطلاعات در سامانه «hrm.medu.ir» قابل بررسی است.

«تأیید نهایی اطلاعات ثبت شده در سامانه از سوی ستاد»، «موافقت مبدأ و مقصد»، «تخصیص کد پرسنلی به کارکنان ورودی» و «تأیید کد ملی از سوی سازمان ثبت احوال»، «صدور احکام انتقال از سوی مبدأ و مقصد به شرط عدم تعهد» و … از جمله شروط تحقق و اتمام فرآیند انتقال است.

آخرین خبر از ۵۰ درصد فوق‌العاده فرهنگیان

هرچند پیش از این اعلام شده بود که ۵۰ درصد فوق‌العاده فرهنگیان تنها به تعدادی از کارکنان می‌رسد اما طبق خبر جدید اعلامی از سوی وزیر آموزش‌وپروش احتمالا همه فرهنگیان شامل این طرح شوند.

چندی پیش وزیر آموزش و پرورش از هماهنگی برای استفاده فرهنگیان از ۵۰ درصد فوق‌العاده فصل دهم خبر داد.

محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هر فوق‌العاده‌ای که کارکنان دولت دریافت می‌کنند معلمان نیز باید دریافت کنند، گفته است: ۵۰ درصد فوق‌العاده فصل دهم را که همه کارکنان استفاده می‌کنند فرهنگیان نیز استفاده می کنند اما ۲۱ درصد فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را تعدادی از افراد دریافت می‌کنند و تعدادی نیز درصد کمتری از آن را استفاده می‌کنند. اخیرا هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته تا همه فرهنگیان از آن بهره مند شوند.

البته هنوز فرهنگیان منتظر اجرای این وعده هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا