اقتصادی

زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت

سخنگوی دولت گفت: تا پایان اسفند ماه مبلغ سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد خواهد گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: تا پایان اسفند سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

پیش از این قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفته بود فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام کرده و گفته بود افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ ۱ اسفند امسال سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

منتظر تصمیم مجلس درباره یارانه‌ها هستیم

سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه گفت: حذف یارانه دهک های پر درآمد متاثر از نظام توزیع یارانه است. دهک بندی خانوارها به صورت مستمر باید بروز رسانی شود. توزیع یارانه غیرنقدی هم جز معایب این نظام توزیع یارانه است. معمولا در این شرایط پرمصرف ها یارانه بیشتری مصرف می کنند. منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

«براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه‌بگیر، یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد را حذف کند.

سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه می ‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا به آن رسیدگی شود.»(باشگاه خبرنگاران جوان)

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

چند روز پیش طبق گفته پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس مطرح و با آن موافقت شد. این تصمیم در انتظار نهایی سازی منابع آن توسط سازمان برنامه و بودجه است.

البته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از جلسه هفته گذشته شورای عالی بورس گفته بود: فعلا برای تعیین جاماندگان سهام عدالت تصمیمی گرفته نشد.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به مبلغ حدودا ۵۵۰ هزار تومان تا پیش از پایان امسال خبر داد.

احسان خاندوزی در جلسه شورای‌عالی بورس و اوراق‌بهادار، دستور این شورا را مختص به موضوع سود سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیرمستقیم آن عنوان و مهم‌ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.

وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای‌عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هرکدام از دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتا برای سهامدارانی که مبلغ یک‌میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دوبرابر افزایش می‌یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا