اجتماعی

مطالبات فرهنگیان به زودی پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم و به زودی این بخش جبران خواهد شد، گفت: فوق العاده معلمان به ویژه معلمان ابتدایی هم مورد توجه ما قرار دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، رضا مراد صحرایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در استانداری برگزار شد، داشتن ایران قوی را منوط به مدرسه قوی دانست و اظهار کرد: مدارس ما در جنگ شناختی به میدان نبرد تبدیل شدند و دانش آموزان نیز در نوک پیکان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت برای ما مهم است و رتبه بندی معلمان از افتخارات دولت سیزدهم است،‌افزود: اجرا برای ۹۳۰ هزار معلم بود که با فراز و نشیب‌های مواجه شد ولی هدف ما اجرای دقیق این طرح است.

صحرایی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت معلم بسیار ضعیف شده بود و این دولت درصدد احیای آن است، تصریح کرد: تربیت معلم در حال تقویت است و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای آن اضافه کرده‌ایم، برای احیای تربیت معلم نیازمند زمان هستیم .

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش وقتی کوچک شد که فضای آن را گرفتند و به جاهای دیگر دادند، اضافه کرد: این سیاست غلطی بود که تامین معلم را مقدم بر تعلیم معلم دانستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنرستان‌های مازندران از توازن خوبی برخوردارند اما تجهیزات مطلوبی ندارند و نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش راهبردی است باید هنرستان‌های جوار تعبیه شود تا نیروهای ماهر تربیت شوند زیرا این دانش اموزان با مدرک دیپلم به شغل می‌رسند.

این مسئول به موضوع مولدسازی املاک آموزش و پرورش پرداخت و گفت: املاکی قابلیت مولدسازی دارد که دارای سند تک برگ باشد. اماکن هبه‌ای و خیری را نمی‌توانیم مولد سازی کنیم. در اجرای این طرح درآمد باید برای مدرسه سازی هزینه شود.

وی موضوع دیپلماسی آموزشی در مازندران را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: وقتی استاندار یک استان از این طرح حمایت می‌کند یک فرصت است؛ وزارتخانه هم پیگیر اجرای آن خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به کمبود معلم در غرب مازندران  اشاره کرد و افزود: باید تربیت معلم در غرب مازندران تقویت شود.

صحرایی با بیان اینکه موسسات کنکوری تعیین کننده آینده فرزندان جامعه شده بودند، یادآور شد: هدف ما از تاثیر نمرات تحصیلی دانش آموزان در کنکور احیای مدارس است.

وی با اعلام اینکه در آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز مشارکت مطلوبی دارند، افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان به خیرین بدهکار هستیم یعنی آنان سهم‌شان را در مدرسه سازی عملیاتی کردند ولی آموزش و پرورش سهمش را پرداخت نکرده است.

وزیر دولت سیزدهم با اعلام اینکه انباشت مشکلات در آموزش و پرورش بسیار زیاد است اما با حمایت دولت به مسیر و ریل  توسعه رسیدیم، یادآور شد: ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور داریم و به طور متوسط روزی هشت کلاس در دو سال گذشته ساخته شده است.

این مسئول با بیان اینکه اردوگاه دانش آموزی بادله مازندران باید نوسازی شود، گفت: ۷۲۰۴ هکتار اردوگاه دانش اموزی در کشور داریم، پیش‌بینی برای نوسازی اردوگاه بادله ۳۵ میلیارد تومان است از این میزان ۱۰ میلیارد تومان را وزارت اموزش و پرورش و ۲۰میلیارد تومان اعتبار استانی برای اردوگاه بادله تخصیص می‌یابد.

صحرایی در ادامه از استاندار مازندران خواست تا شهرداری‌ها عوارض سه درصد را مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش واریز کنند و مکلف به ایجاد زیرساخت مناسب برای دانش آموزان استثنایی شوند. هم چنین زمین‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است برای مسکن ملی فرهنگیان استفاده شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا