اقتصادی

پرداخت ۵۷ درصدی مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای، از پایان چین چهارم و اتمام برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۹ درصدی تولید هستیم.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اتمام برداشت برگ سبز چای در سال زراعی جاری، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی ۴۰ درصد برگ سبز برداشت شده را درجه یک و ۶۰ درصد را درجه دو دانست و افزود: ارزش این میزان برگ سبز خریداری شده بالغ بر ۱۸۶۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور، همچنین از تولید بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ چای خشک تولید شده توسط چایکاران خبر داد و اضافه کرد: این میزان برداشت برگ سبز طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده و شاهد افزایش ۲۹ درصدی تولید هستیم.

جهانساز با بیان اینکه تاکنون ۵۷ درصد مطالبات چایکاران از مجموع سهم دولت و کارخانجات پرداخت شده است، گفت: مابقی مطالبات نیز به موقع دریافت و به حساب چایکاران واریز می شود.

وی نیمه دوم سال را زمان بهزراعی و اصلاح و احیای باغات چای دانست و عنوان کرد: زمینه تامین سرمایه در گردش برای چایکاران فراهم شده و لذا چایکاران جهت تکمیل پرونده و استفاده از تسهیلات پیش بینی شده، به ادارات چای مراجعه کنند.

خبرنگار: طاهره رفعتی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا