اقتصادی

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی به صورت آنلاین

چند ماه پس از ورود کرونا به کشور و ابتلای بسیاری از افراد به این ویروس، بانک‌ها تصمیم گرفتند که بخشی از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند. بانک‌ها چه خدمات اینترنتی دارند؟

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از شیوع کرونا خدمات اینترنتی بانک‌ها به صورت جدی‌تری دنبال شد. به همین واسطه خدمات اینترنت بانک جای برخی از شعبات حضوری را در سطح شهر گرفت.

پرداخت وام آنلاین

بانک ملت در سامانه فرابانک خود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. در این طرح تا سقف ۶۰ میلیون تومان به متقاضیان با سود چهار درصد وام می‌دهد.

با استفاده از شعبه مجازی «شمس» بانک صادرات خدمات غیر حضوری از این بانک می‌توان دریافت کرد. مثل دیگر بانک‌ها شرط پرداخت وام آنلاین افتتاح حساب در بانک است که متقاضی دریافت وام باید در بانک صادرات حساب قرض‌الحسنه داشته باشد.

بانک رفاه نیز به صورت غیرحضوری به سپرده‌گذاران خود وام ۵ تا ۵۰ میلیون تومان می‌دهد.

پس از افتتاح حساب در بانک رسالت و اعتبارسنجی در سامانه «مرآت» می‌توان وام قرض‌الحسنه با سقف ۶۰ میلیون تومان و سود چهار درصد دریافت کرد.

افتتاح حساب اینترنتی

درحال حاضر اغلب بانک‌ها افتتاح حساب به صورت اینترنتی را دارند. با مراجعه به سایت بانک‌های رسالت، پارسیان می‌توان به صورت اینترننتی حساب افتتاح کرد و سپس تایید هویت کارت متقاضی درب منزل به او تحویل داده می‌شود.

برای افتتاح حساب در بانک آینده و پاسارگاد باید متقاضی برای احراز هویت از دوربین گوشی همراه خود استفاده کند و مدارک شناسایی خود را در سایت باگذاری در نهایت با امضای الکترونیک کارت بانکی خود را دریافت کند.

بانک مهر در ابتدا مشتری را به صورت بیومتریک احراز هویت می‌کند. در نهایت با اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران می‌توان مراحل بعدی افتتاح را انجام داد و در کمتر از یک هفته کارت بانکی برای فرد ارسال می‌شود.

بانک تجارت و ملی نیز در سایت‌های خود اپلیکیشن برای افتتاح حساب دارند. البته برای افتتاح حساب در این دو بانک باید حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان به حساب واریز کرد و در نهایت شماره حساب به مشتری پیامک می‌شود.

خدمات اینترنتی بانک‌ها

با خدمات اینترنتی بانک‌ها می‌توان کارهای روزمره همانند انتقال پول، پرداخت قبوض، استعلام وضعیت چک، مدیریت تراکنش‌ها، دریافت رمزها و استعلام شبا را انجام داد.

طی سال جاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، واژه بانکداری الکترونیک و اینترنت جایگاه بهتری در جامعه پیدا کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا