اقتصادی

پرداخت یارانه ویژه ۱۵۰ هزار تومانی ماه مبارک رمضان

با دستور رئیس‌جمهوری، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸هزار و ۵۲۰ نفر سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهوری و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، ساعت ۲۴ جمعه (۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.

این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اغلب از دهک‌های اول تا چهارم هستند، به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوارهای فاقد در آمد یا با درآمد کم، این مبلغ پرداخت می‌شود.

پیش از این نیز دولت سیزدهم، یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید باستانی نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت کرده بود.

خبرنگار: محمدحسین سیف اللهی مقدم

خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا