عکس و فیلمفرهنگی

پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال ۲۰۲۱

نشریه ورایتی (Variety) فهرست امسال خود از پردرآمدترین بازیگران هالیوود را منتشر کرده که دنیل کریگ با کسب ۱۰۰ میلیون دلار از قِبَل بازی در دنباله های فیلم «چاقوکشی» (Knives Out) در صدر آن قرار دارد.

به لطف وجود سرویس های استریمنیگ همچون نتفلیکس درآمد فیلم ها در حال افزایش است

در دهه ی ۱۹۹۰ درآمد ۲۰ میلیون دلاری جیم کری از بازی در تنها یک فیلم مبلغ زیادی به نظر می آمد.  حالا اما این مقدارتقریباً رقم اندکی به حساب می آید.

با ظهور سرویس های استریمینگ، درآمد بازیگران سر به فلک کشیده است. یک دلیل بزرگ آن این است که سرویس هایی همچون نتفلیکس و آمازون باید پیش پرداخت های سنگینی به ستاره های خود بپردازند چون آن ها نمی توانند مانند استودیوهای فیلمسازی دستمزد بازیگران را از مبلغ فروش فیلم در سینماها بپردازند.

همین امر به کسب درآمدی نجومی برای دنیل کریگ از بازی در دو اپیزود بعدی سری فیلم های «چاقوکشی» منجر شده که قرار است از نتفلیکس پخش شود. این غول استریمینگ مبالغ هنگفتی هم به لئوناردو دیکاپریو و جنیفر لارنس برای بازی در فیلم «بالا را نگاه نکن» (The Little Things) پرداخته است.

با این حال، ستاره هایی همچون دنزل واشنگتن (با فیلم چیزهای کوچک) و ویل اسمیت (با فیلم شاه ریچارد) هنوز درآمد زیادی از نمایش سنتی فیلم های خود در سینماها دارند.

فهرست نشریه ورایتی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است.

دنیل کریگ: بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار (فیلم های چاقوکشی ۲ و چاقوکشی ۳)

فیلم پلیسی رایان جانسون با بازی دنیل کریگ در نقش یک کاراگاه خصوصی به نام بنویت بلانک، هم فروش زیادی در اکران سینمایی خود در سال ۲۰۱۹ داشت هم نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه را برای جانسون به ارمغان آورد.

همین امر برای نتفلیکس کافی بود تا این فرصت را بقاپد و برای ساخت فرانشایزی از این فیلم، حقوق آن را به مبلغی که ۴۵۰ میلیون دلار عنوان شده خریداری کند.

با اتمام تولید دنباله های این فیلم، کار کریگ نیز با ۱۰۰ میلیون دلار دستمزد به پایان خواهد رسید. البته اگر نتفلیکس تصمیم به ساخت دنباله های بیشتری برای این فیلم بگیرد، درآمد بیشتری هم نصیب کریگ خواهد شد.

دواین راک جانسون: ۵۰ میلیون دلار (فیلم اعلان قرمز)

جانسون این روزها با همکاری کریس مورگان، فیلمنامه نویس «هابز و شاو» (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) در تدارک ساخت یک فیلم اکشن – ماجراجویانه با تم کریسمس برای سرویس آمازون است که قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۳ پخش شود.

او از قِبَل بازی در فیلم اکشن «اعلان قرمز» (Red Notice) هم که قرار است امسال از نتفلیکس پخش شود ۲۲ میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

ویل اسمیت: ۴۰ میلیون دلار(فیلم شاه ریچارد)

اسمیت از دهه ها پیش تاکنون یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود بوده است. این روند با جدیدترین نقش آفرینی او در فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) هم ادامه خواهد یافت. او در این فیلم که قرار است نوامبر امسال به مدت یک ماه به طور همزمان در سینماها اکران و از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شود، نقش پدر ونوس و سرنا ویلیامز، خواهران تنیسور مشهور را ایفا کرده است.

دنزل واشنگتن: ۴۰ میلیون دلار (فیلم چیزهای کوچک)

همچون اسمیت، دهه ها موفقیت فیلم های واشنگتن در گیشه، او را از درآمدی عظیم برخوردار ساخته است. این مسأله در مورد فیلم اخیر او به نام «چیزهای کوچک» (The Little Things) هم صدق می کند که امسال به مدت یک ماه به طور همزمان در سینماها اکران و از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شد.

لئوناردو دیکاپریو: ۳۰ میلیون دلار(فیلم بالا را نگاه نکن)

تنفلیکس بالاخره موفق شد دیکاپریو را بقاپد و البته برای به دست آوردنش مجبور شد مبلغ زیادی هم هزینه کند.

دیکاپریو در فیلم «بالا را نگاه نکن» (Don’t Look Up) که هنوز منتشر نشده، با جنیفر لارنس همبازی شده است. آن ها نقش دو فضانورد را ایفا می کنند که سعی دارند دنیا را از خطر شهاب سنگی که در راه زمین است باخبر سازند. دیکاپریو یکی از بالاترین دستمزدهای خود تاکنون را برای نقش آفرینی اش در این فیلم دریافت کرده است.

مارک والبرگ: ۳۰ میلیون دلار (فیلم محرمانه اسپنسر)

نتفلیکس همان قدری که برای والبرگ خرج کرد

والبرگ نقش اصلی فیلم «محرمانه اسپنسر» (Spencer Confidential) را برعهده داشت و نقش آفرینی اش در این فیلم اکشن – کمدی، آن را به یکی از پربیننده ترین فیلم های تولیدی نتفلکیس در تمام دوران ها بدل کرد. این فیلم در تنها ۲۸ روز ابتدایی پخش خود ۸۵ میلیون بار تماشا شد.

جنیفر لارنس: ۲۵ میلیون دلار (فیلم بالا را نگاه نکن)

لارنس اولین بازیگر زنی است که در این فهرست حضور می یابد.

او ۵ میلیون دلار کمتر از ۳۰ میلیون دلاری دریافت کرده که به دیکاپریو برای بازی در این کمدی سیاه سرویس نتفلیکس تعلق گرفته است.

جولیا رابرتس: ۲۵ میلیون دلار (فیلم دنیا را پشت سر بگذار)

رابرتس برای همبازی شدن با دنزل واشنگتن در این درام سرویس نتفلیکس دستمزد زیادی دریافت کرده است، فیلمی که به زندگی دو خانواده در یک تعطیلات آخر هفته ی طولانی می پردازد.

رابرتس در فیلم «دنیا را پشت سر بگذار» (Leave the World Behind) نقش زن خانواده ای را بازی می کند که خانه ای را اجاره کرده و واشنگتن نقش صاحبخانه را برعهده دارد.

ساندرا بولاک: ۲۰ میلیون دلار (فیلم شهر گمشده دی)

بولاک برای بازی در فیلم کمدی «شهر گمشده دی» (The Lost City of D) دستمزد هنگفتی دریافت کرده است. او در این فیلم نقش یک نویسنده ی رمان های عاشقانه را ایفا می کند که به همراه مدل جلد کتاب خود (با بازی چنینگ تیتوم) درگیر اقدام برای یک آدم ربایی می شود. این کار که فیلمبرداری آن تازه به پایان رسیده، قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود.

رایان گاسلینگ: ۲۰ میلیون دلار (فیلم مرد خاکستری)

گاسلینگ در این تریلر سرویس نتفلیکس نقش یک مأمور سی‌آی‌اِی را برعهده دارد که بعداً تبدیل به یک مجرم فراری می شود. کریس ایوانز هم در این فیلم نقش یک مأمور سی‌آی‌اِی را ایفا می کند که مأموریت دارد تا او را پیدا کند. فیلم «مرد خاکستری» (The Gray Man) تا ژوئیه ۲۰۲۰ پرهزینه ترین فیلم ساخته شده توسط نتفلیکس محسوب می شد. ساخت این فیلم بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه برداشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا