بورسعکس و فیلم

پررونق‌ترین روز بورس در ۳ ماه اخیر +اینفو

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۶۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۳ ماه اخیر است.


به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه سوم دی ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۱ هزار و ۸۰۲ واحد صعود کرد و به رقمیک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش ۱۰ هزار و ۵۵۲ واحدی در سطح ۴۵۶ هزار و ۲۷۴ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۶۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۵۳۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز سه غول بازار سهام بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» در مجموع ۱۰ هزار و ۵۱۹ واحد شاخص را بالا کشیدند و در مقابل نمادهای «دانا»، «سپ» و «آسیاتک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «کگهر» و «فجهان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «وهور» و «گوهران» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، دی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۵۰ میلیارد تومان بود که ۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۶۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۳ ماه اخیر است.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۲۱۱ نماد صف خرید داشتند و ۱۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۷۵ درصدی به ۶۲۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۴ درصد افزایش یافت و ۲۵۲ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۴۶۳ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با صف‌ خرید ۴۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شتران، نمادهای کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) و خفنر (شرکت فنرسازی خاور) بیشترین صف خرید را داشتند.

بورس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا