کسب و کار

پرسودترین و کم‌ریسک‌ترین روش واردات از چین

در سال‌های اخیر، کشور چین توانسته در تولید جهانی محصولات مصرفی، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. این کشور اخیراً اعتبار خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موجود در سطح جهان ثابت کرده است. همچنین کشور چین به مدت دو سال به‌عنوان تأثیرگذارترین کشور تولیدکننده شناخته شده است. کشور بزرگ چین اقتصاد روبه رشدی دارد و همواره در تلاش است تا به پیشرفت بیشتری دست یابد.

در چند سال گذشته بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، متوسط ​​و حتی برخی از برندهای بزرگ، به اهمیت تأمین محصولات از چین پی برده‌اند. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۸ درصد از تولید جهانی خودرو توسط چین بوده است. ایران به‌عنوان یکی از شرکای تجاری چین بسیاری از کالاهای خود را از این کشور تأمین می‌کند. 

واردات از چین می‌تواند تأثیر زیادی بر سودآوری بازرگانان داشته باشد. علاوه بر این، برخی از کالاها که تولید آن محدود بوده را می‌توان از کشور چین وارد کرد. در ادامه بیشتر با واردات از این کشور و بهترین راه‌های واردات خواهیم پرداخت.

برای واردات از چین با مجموعه معتبر وانیکس، کلیک کنید

واردات

چه عواملی باعث افزایش واردات از چین شده است؟

واردات از چین می‌تواند در سطح جهان به‌عنوان یک دارایی حیاتی در نظر گرفته می‌شود، چرا که این امر باعث کاهش هزینه‌ها در تجارت بین‌المللی خواهد شد. قیمت پایین محصولات چینی یک عامل کلیدی در واردات بیشتر محصولات از این کشور است. تأمین محصولات از چین به دلیل قیمت پایین بسیاری از اقلام می‌تواند گام خوبی برای صاحبان کسب‌وکار باشد.

 قیمت کم محصولات چینی به دلیل تعداد زیاد نیروی کار ماهر و ارزان، کارخانه‌های مونتاژ، سیستم حمل‌ونقل سریع، دسترسی به مواد اولیه و فناوری است که در زمان کوتاهی تعداد بیشتری کالا تولید می‌کند، است. واردات از چین اگر با موفقیت انجام شود، می‌تواند به بازرگانان در افزایش حاشیه سود کمک شایانی کند. 

به عقیده برخی افراد، امکان یافتن محصولات باکیفیت چینی وجود ندارد. این در حالیست که بسیاری از کارخانه‌های چینی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته توانسته‌اند کالاهایی باکیفیت بالا تولید کنند. همچنین برخی از مشتریان چینی تأکید بیشتری روی دریافت کالاهای مرغوب دارند که همین موضوع باعث شده تا تأمین‌کنندگان اهمیت بیشتری به کیفیت اجناس بدهند. با واردات از چین توسط شرکت وانیکس می‌توانید کارخانه‌های تولیدی که کالاهای مناسب تولید می‌کنند را به‌راحتی بیابید.

اقدامات لازم برای شروع واردات کالا از چین

همان‌طور که گفته شد برای صاحبان کسب‌وکار، واردات کالاهای تولید شده در چین و فروش آن‌ها در کشور می‌تواند با سود بسیار خوبی همراه باشد. اما لازم است که قبل از شروع این پروسه تحقیقات دقیقی درمورد آن انجام شود. واردات فرآیند پیچیده‌ای است و نیاز به برنامه‌ریزی و داشتن اطلاعات دارد. عدم وجود برنامه دقیق می‌تواند منجر به ازدست‌دادن فرصت‌ها و منابع مالی شود.

آشنایی با حقوق و قوانین

برای تبدل شدن به یک واردکننده کالا از چین، ابتدا لازم است درمورد حق قانونی واردات کالاهای مختلف اطلاعات دقیقی کسب شود. به این ترتیب اگر درمورد اقلام خاص دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی وجود داشته باشد از آنها مطلع خواهید شد. آشنایی با قوانین باعث می‌شود تا از بروز هر گونه مشکل قانونی جلوگیری شود.

 به یاد داشته باشید که در واردات از چین ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد که باید آن‌ها را بدانید. عدم اطلاع از این محدودیت‌ها و انجام آن‌ها می‌تواند منجر به جریمه و از بین رفتن محصول شود؛ زیرا در برخی موارد اجازه خروج محصولات از چین را به بازرگانان نمی‌دهند.

انتخاب محصول

دومین قدم برای کسب‌وکار شما، می‌تواند یافتن یک محصول عالی برای فروش مجدد باشد. برای این منظور لازم است درمورد کالاهایی که فروش خوبی دارد، تحقیق کنید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت و با اطمینان محصول خود را بازاریابی کنید. همچنین لازم است که هزینه‌های خرید را نسبت به قیمتی که می‌توانید آن را در کشور بفروشید، محاسبه کنید. این کار باعث می‌شود تا درمورد میزان سود خود اطلاع بیشتری به دست آورید. درصورتی‌که هزینه واردات بیش از قیمت کالاها در ایران باشد، واردات آن‌ها عقلانی نیست و باید از آن اجتناب شود. 

یافتن تأمین‌کننده

بعد از انتخاب محصول لازم است تا یک تأمین‌کننده معتبر برای خرید و واردات را بیابید. شما می‌توانید تأمین‌کنندگان عمده را از طریق سایت علی بابا پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. همچنین راه معتبر دیگری که پیش رو دارید، کمک‌گرفتن از شرکت بازرگانی وانیکس است. این شرکت با وجود نمایندگان خود در این کشور می‌تواند تأمین‌کنندگان معتبری را بیابد. هنگامی که یک تأمین‌کننده پیدا کردید، لازم است که از آن‌ها بخواهید که نمونه محصول و اطلاعات مربوط به کارخانه‌های تولیدی را برای شما ارسال کنند. به این ترتیب شما می‌توانید از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.

خرید محصول

در وهله اول باید خرید خود را ثبت کنید. در نظر داشته باشید که حداقل سفارش‌ها و قراردادهای حمل‌ونقل از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و سرمایه زیادی ندارید می‌توانید از طریق کارخانه‌هایی که حداقل سفارش کمی دارند، کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 برای پرداخت هزینه‌ها صادرکنندگان چینی به طور معمول انتظار سپرده اولیه ۳۰ تا ۵۰ درصد برای شروع تولید را دارند، مابقی در موعد تحویل آن است. شما می‌توانید با گرفتن مشاوره از شرکت بازرگانی وانیکس درمورد مراحل واردکردن کالاها از چین اطلاعات زیادی کسب کنید. همچنین این شرکت امکان انجام صفر تا صد واردکردن کالاها از چین و دبی را فراهم کرده است.

حمل‌ونقل کالاها و ترخیص از گمرک

 شما می‌توانید برای حمل اقلام خود از چندین روش استفاده کنید. روش هوایی که بسیار سریع است اما به دلیل صرف هزینه‌های بالا برای سفارش‌هایی که با سرمایه کمی تهیه شده‌اند، مناسب نیست. روش دریایی برای اقلام و محموله‌های بزرگ مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

روش زمینی و ریلی هم برای ارسال کالاها از چین به ایران وجود دارد که نیاز به سرمایه کمتری دارد. پس از ارسال کالا باید پروسه ترخیص آن‌ها از گمرک را انجام داده که نیازمند صرف وقت و هزینه‌های زیادی است. روش دریایی یکی از بهترین روش‌ها برای حمل کالاها از چین به ایران است که هزینه‌های واردات از چین را کاهش می‌دهد. 

در مورد واردات از طریق ته لنجی چه می‌دانید؟

ته لنجی روشی برای حمل کالاها به‌سوی ایران است. در این روش از لنج‌ها برای ارسال کالاها استفاده می‌شود. با استفاده از ته لنجی، محدودیت‌هایی برای ارسال کالا وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین مزیت این روش عدم پرداخت هزینه‌های گمرکی است. یعنی وقتی کالاها از این طریق وارد کشور می‌شوند، نیاز به طی‌کردن پروسه گمرک ندارد. شرکت بازرگانی وانیکس امکان واردات از طریق ته لنجی را برای واردکنندگان به وجود آورده است. با این روش هزینه‌ها واردات به‌شدت کاهش می‌یابد که این می‌تواند سود حاصل از تجارت با چین را افزایش دهد.

برای واردات از طریق ته لنجی با وانیکس کلیک کنید

ته لنجی

نکات مهم برای واردات

واردات به معنی خرید اقلام از دیگر کشورهای خارجی و فروش آن‌ها در داخل کشور است. این روش خوبی برای تأمین بسیاری از کالاهای مورد نیاز است. اما برای واردات باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. با تأمین‌کننده خود تماس بگیرید تا درمورد رسیدن محموله را به آن‌ها اطلاع دهید. مراحل واردات را گام‌به‌گام انجام داده و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

برای واردات مطمئن با وانیکس کلیک کنید

واردات از چین

با کمک شرکت بازرگانی وانیکس می‌توانید طی مدت کوتاهی و با کمترین ریسک کالاهای وارداتی خود را درب انبارتان تحویل بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا