ورزش

پرسپولیس مقتدرانه صعود کرد

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر نماینده امارات به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا از بین چهار نماینده ایران در این مسابقات دو تیم راهی مرحله بعد شوند.

روند بازار – به گزارش مهر، آخرین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شود، از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه تیم فوتبال پرسپولیس در گروه سوم این مسابقات به مصاف تیم شارجه رفت که این دیدار با برتری ۴ بر صفر سرخپوشان ایران به پایان رسید. شجاع خلیل زاده (۲)، عیسی آل کثیر (۴۱)، وحید امیری (۴۴) و مهدی عبدی (۹۲) برای پرسپولیس گل زدند.

گل محمدی در این دیدار از حامد لک، شجاع خلیل زاده، بشار رسن (۷۹ امید عالیشاه)، حسین کنعانی زادگان، احمد نورالله‌ی، احسان پهلوان (۸۷ آرمان رمضانی)، وحید امیری، میلاد سرلک، عیسی آل کثیر (۸۲ مهدی عبدی)، سعید آقایی (۸۰ علی شجاعی) و سیامک نعمتی (۸۷ سیدجلال حسینی) استفاده کرد.

در حالی که انتظار می‌رفت تیم شارجه به دلیل پیروزی‌های پرگل در دو دیدار گذشته شروع هجومی برابر پرسپولیس داشته باشد اما این پرسپولیس بود که بازی را کوبنده شروع کرد و در دقیقه ۲ روی کار خوب احسان پهلوان و ضربه سر شجاع خلیل زاده به گل برتری دست پیدا کرد.

بعد از این گل پرسپولیس سعی کرد بازی را کنترل کند اما تیم شارجه رفته رفته خود را به دروازه سرخپوشان نزدیک کرد و در دقیقه ۲۹ تا آستانه بازی کردن دروازه هم پیش رفت اما حامد لک با واکنشی به موقع و عالی اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد.

در دقیقه ۳۳ پرسپولیس می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه عیسی آل کثیر را دروازه بان شارجه با واکنشی تماشایی دور کرد و اجازه نداد دروازه برای دومین بار باز شود.

چهار دقیقه بعد پرسپولیس که فشار حملاتش را حفظ کرده بود صاحب یک موقعیت عالی دیگر هم شد که ضربه احمد نورالله‌ی با اختلاف بسیار نزدیکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۱ این دیدار پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را عیسی آل کثیر توانست با با سر به گل دوم سرخپوشان تبدیل کرد تا خیال گل محمدی بابت پیروزی در نیمه اول راخت شود.

پرسپولیس در ادامه خوب بودنش حملاتش را ادامه داد و در دقیقه ۴۴ در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه شارجه صاحب موقعیت شد که وحید امیری توپ ارسالی احسان پهلوان را با ضربه سر به گل سوم سرخپوشان تبدیل کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس

در نیمه دوم گل محمدی حفظ نتیجه و نگه داشتن فشار روی دروازه شارجه را در دستور کار شاگردانش قرار داد که همین تاکتیک به خوبی در زمین پیاده شد و تیم اماراتی هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه سرخپوشان ایران را باز کنند.

البته این تیم در چند موقعیت می‌توانست به گل برسد اما حامد لک با نمایشی قابل قبول اجازه این کار را به تیم اماراتی نداد تا سرخپوشان به واسطه همان سه گلی که در نیمه اول به ثمر رساندند صعود خود به مرحله بعد را قطعی کنند.

با این حال شاگردان گل محمدی که فشار بر روی حریف را در دقایق پایانی در دستور کار داشتند در وقت‌های اضافه هم توانستند یک بار دیگر دروازه شارجه را باز کنند. این بار نوبت به عبدی رسید که درون محوطه جریمه با یک ضربه آرام پا دروازه حریف را برای بار چهارم باز کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. پیش از این تیم فوتبال استقلال نیز با پیروزی برابر الاهلی عربستان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کرده بود اما تیم‌های شهرخودرو و سپاهان از دور مسابقات کنار رفتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا