اقتصادی

پرطرفدارترین برند خودروسازی کدام است؟

برای آنکه میزان محبوب بودن یک برند خودروسازی در جهان را بسنجیم باید فروش آن را بررسی کنیم چراکه میزان فروش هر کمپانی خودروسازی نشان دهنده تعداد مشتریان آن کمپانی در جهان است و به تبع ۳ جایگاه اول به ۳ کمپانی خودروسازی ای خواهد رسید که نام آنها با گوشمان ناآشنا نیست.

به گزارش روند بازار به نقل از وورلد اطلس، بالاترین رتبه در فهرست پرطرفدارترین کمپانی های خودروسازی به سه شرکت خودروسازی فولکس واگن، تویوتا و هیوندایی می رسد و در صدر این فهرست نیز کمپانی تویوتا قرار گرفته است.

تویوتا

کمپانی خودروسازی تویوتا  یک شرکت چندملیتی ساخت خودرو و ماشین‌آلات مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نام داشت.

بر اساس آخرین گزارش ها تویوتا در سال ۲۰۱۷ رکورد ۲۰ میلیون وسیله نقلیه را شکست.

درآمد این کمپانی سالانه به ۲۰۰ میلیارد دلار نیز رسیده است و بازارهای مصرفی اصلی این کمپانی کشورهای هند، اندونزی و تایلند در آسیا، آلمان، فرانسه، انگلی و ایتالیا در اروپا و آمریکا است.

فولکس واگن

این شرکت خودروسازی در سال ۲۰۱۷ توانست رکورد فروش خودرو را بزند و نزدیک به ۲۰ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد و همین اتفاق باعث شد فولکس واگن از سال ۲۰۱۷ تاکنون در فهرست محبوب ترین کمپانی های خودروسازی جای بگیرد.

گروه فولکس‌واگن شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی، مهندسی، تولید و توزیع انواع اتومبیل‌ها، وسایل نقلیه تجاری، موتورسیکلتها، موتورهای درون‌سوز و توربوجت‌ها فعالیت می‌نماید.

بزرگترین بازارهای مصرفی فولکس واگن کشورهای اروپایی و چین هستند، این کمپانی که بعد از جنگ جهانی دوم تا مرز نابودی رفت توانست به کمک سایر شرکت های خودروسازی خود را بازسازی کند و درآمد خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند.

هیوندای

جایگاه سوم فهرست پرطرفدارترین برند های خودروسازی به کمپانی خودروسازی هیوندایی تعلق دارد؛ هیوندای شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ تأسیس شد

بازار هایمصرفی اصلی این کمپانی کشورهای آمریکا، جمهوری چک، ترکیه، چین و روسیه هستند و با فروش فوق العاده خود توانسته جایگاه سوم ای فهرست را به خود اختصاص دهد.

نام سایر برندهای پرطرفدار خودروسازی در فهرست زیر آمده است: 

  • جنرال موتورز
  • فورد
  • نیسان
  • هوندا
  • اف سی ای
  • رنو
  • گروه پژو
  • سوزوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا