اقتصادیعکس و فیلم

پرفروش ترین خودروهای جهان در هر کشور را بشناسید [اینفوگرافیک]

هر کشوری در جهان اولویت متفاوتی در زمینه خرید کالاهای خاص دارد و خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهروندان یک کشور پرجمعیت ممکن است خودروهای کوچکتر را ترجیح دهند در حالی که کشورهایی با فضاهای باز زیاد و البته پارکینگ های بی پایان به سراغ خودروهای بزرگتر می روند. به همین ترتیب، زمین های ناهموار نیز باعث می شود شهروندان به سراغ خودروهایی بروند که با این شرایط عوارض زمین راحت تر و سریع تر کنار می آیند. همچنین میزان علاقه شهروندان به یک خودرو به سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی در آن کشور نیز باز می گردد.

در حالی که بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان برای جلب توجه شهروندان در گوشه گوشه جهان با هم رقابت می کنند، آن ها دست به ساخت کارخانه های جدید، تغییر نام مدل ها و حتی تولید خودروهای خاص مطابق با ذائقه شهروندان هر کشور می زنند. در تصویر اینفوگرافیکی که می بینید پرفروش ترین خودروهای جهان در هر کشور را مشخص کرده ایم.

اینفوگرافیک از پرفروش ترین خودروهای جهان

اگر چه خودرو محبوب در کشورهای جهان متفاوت است اما با نگاهی اجمالی به این نقشه می توان یک چیز را فهمید و آن محبوبیت و تسلط تویوتا بر بازار خودرو جهان است.

این خودروساز ژاپنی که برای سال های طولانی باارزش ترین خودروساز در جهان بود و بعدها این عنوان را به تسلا واگذار کرد، در بیش از ۴۱ کشور از ۱۰۴ کشوری که در این نقشه دیده می شوند، عنوان پرفروش ترین خودرو را به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین خودرو تویوتا در سال ۲۰۱۹ نیز خودرو تویوتا کرولا بوده اگر چه این سدان تنها در ۵ کشور در رتبه اول قرار گرفته است. تویوتا هایلوکس که در آمریکای شمالی با عنوان تویوتا پیکاپ شناخته می شود، در بیش از ۱۶ کشور پرفروش ترین خودرو بوده و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز در میان خودروهای پرفروش قرار داشته است. در نیمه جنوبی، تویوتا هایلوکس بیشتر مورد توجه بوده، از جمله در کشورهای آرژانتین، آفریقای جنوبی و استرالیا.

فاکتور دیگر در پرفروش بودن یک برند خودروسازی، قدرت تولیدکنندگان محلی بوده است. در برخی از کشورهایی که بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو هستند، مدل های محلی پرفروش ترین خودروها بوده اند، به طور ویژه در اروپا. خودروهای سواری و کوچک که شامل سدان ها، هاچ بک ها و خودروهای بسیار کوچک هستند در ۵۷ کشور از ۱۰۴ کشور، پرفروش ترین ها بوده اند در حالی که وانت های سبک که شامل کامیونت ها، ماشین های شاسی بلند و ون ها بوده اند، در ۴۷ کشور پرفروش بوده اند. جالب اینکه در ایران نیز خودرو پراید از خودروسازی سایپا همچنان پرفروش ترین خودرو باقی مانده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا