اجتماعی

پرونده پروازهای حج تمتع ۱۴۰۱ بسته شد/ همه حجاج برگشتند

با انجام پرواز ظهر امروز مدینه-زاهدان، پرونده پروازهای حج تمتع ۱۴۰۱ بسته شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، پرونده پروازهای حج تمتع سال جاری برای نخستین بار پیش از آغاز محرم بسته شد و با انجام پرواز ۱۳:۵۰ بعد از ظهر امروز جمعه ۷ مرداد مدینه-زاهدان، عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ با موفقیت بسته شد.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، میانگین تأخیر پروازهای حج تمتع امسال هم در عملیات رفت و هم در عملیات برگشت، نیم ساعت بوده است.

امسال برای نخستین بار کل عملیات بازگشت حجاج در ۱۶ روز انجام شد و به دستور رهبر معظم انقلاب، میزان ماندگاری حجاج پس از عملیات حج در عربستان با درایت و برنامه ریزی متولیان برگزاری عملیات حج تمتع، کاهش یافت.

بر اساس درخواست وزارت حج عربستان، کشورهای اعزام کننده زائر در سال جاری می‌بایست با یک شرکت هواپیمایی پروازها را انجام می‌دادند که در حج تمتع امسال، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با ۴ فروند در عملیات رفت و ۶ فروند ایرباس در عملیات برگشت، مسئول جابه جایی حجاج بود.

بر اساس اعلام مسئولان ایران ایر، هزینه بلیت پروازهای رفت و برگشت هر حاجی امسال ۱۵ میلیون تومان بود که برای رعایت حال حاجیان، با نرخ‌های سال‌های گذشته محاسبه شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا