اقتصادی

پس از یوان دیجیتال نوبت به روبل رسیده است؟

فارس به نقل از راشاتودی نوشت: افزایش تقاضا برای معاملات نقدی در روسیه باعث شده است این کشور بیش از گذشته به فکر عرضه روبل دیجیتال بیفتد.

روند بازار – بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد توسعه خوب این کشور در زمینه فناوری‌های مالی و افزایش سهم پرداخت الکترونیک و غیر نقدی باعث شده است  که این بانک بیش از گذشته به فکر عرضه روبل دیجیتال بیفتد.

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که در حال ارزیابی تمام احتمالات و گزینه‌ها برای اجرای این پروژه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آزادانه پول دیجیتال خود را به کیف پول الکترونیکی خود منتقل کرده و در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه به صورت آنلاین و آفلاین از آن استفاده کنند.

این بانک می‌گوید روبل دیجیتال می‌تواند هم مزایای استفاده از پول نقد را داشته باشد و هم فواید معاملات غیرنقدی را دارد.

روسیه به دنبال انتشار روبل دیجیتال

الکسی زابوتکین، معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه، می‌گوید سهم پرداخت‌های غیرنقدی در بخش‌های عمومی و خرده فروشی روسیه تقریبا دو برابر شده و از ۳۹ درصد به ۶۹ درصد رسیده است.

این بانک می‌گوید یوآن دیجیتال به گسترش نوآوری و رقابت در ساختارهای مالی منجر می‌شود چرا که باعث می‌شود تراکنش‌های مالی از یک کارگزار به کارگزار دیگر سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.

این مسئله همچنین به ره‌گیری هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های دولتی کمک خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا