اجتماعی

پلنگ قائم شهر در عملیات «زنده گیری» کشته شد

مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست از تلف شدن پلنگ زنده‌گیری شده در قائم شهر خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، صبح امروز ویدیو از شهر قائم شهر منتشر شد که یک پلنگ در شهر سرگردان شده است. پس از تلاش‌ها برای گرفتن پلنگ سرگردان، حدود ساعت ۱۰ صبح، روابط عمومی محیط زیست مازندران اعلام کرد که پلنگ سرگردان با استفاده از تفنگ بیهوشی در یکی از باغ‌های اطراف راه آهن قائم شهر زمین‌گیر شد.

طبق اظهارات او، این پلنگ برای انجام آزمایش‌ها در حال انتقال به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری بود. اما تسنیم گزارش داده که لحظاتی قبل مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست از تلف شدن پلنگ زنده‌گیری شده در قائم شهر خبر داد.

مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با وجود اینکه پلنگ توسط مأمورین یگان حفاظت سازمان محیط زیست زنده‌گیری شده بود اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.

به نظر می‌رسد که قبل از عملیات زنده‌گیری و بیهوش کردن پلنگ، برای جلوگیری از درگیری پلنگ با مردم, این حیوان با سلاح دیگری مجروح شده بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا