سبک زندگی

پوستی شاداب در تابستان

اگر با پوستتان مشکل دارید، شاید اشکال از موادی که روی آن می‌گذارید نباشد، بلکه مشکل موادی باشد که می‌ خورید. آنچه که می‌خورید یا می‌نوشید به شکل‌های مختلف بر سلامت شما تاثیر می‌گذارد و پوست شما هم متاثر از آن است.

به گزارش  پایگاه خبری روند بازار به نقل از جام جم آنلاین، برای اینکه در تابستان امسال پوستی جذاب داشته باشید، یک متخصصان پوست درباره غذاهایی که برای داشتن پوستی درخشان از آنها باید بگذرید توصیه هایی کرده است.

شکر تصفیه شده

دکتر گری گلدبرگ، متخصص پوست دانشکده پزشکی مانت سینا می‌گوید: «از هر غذایی که شکر تصفیه شده دارد باید پرهیز کرد. شکر و به ویژه شکر تصفیه شده التهاب‌آور است. خوردن غذاهای شکردار مانند نوشابه‌های گازدار و شیرینی‌جات، بیشتر غلات فرآوری شده و غذاهای حاضری باعث افزایش انسولین در بدن شده و به التهاب ختم می‌شوند. این می‌تواند باعث تشدید مشکلات پوستی همچون جوش، اگزما و پزوریازیس شود. رژیم غذایی شکردار با میزان سرطان پوست و چین و چروک پوست ارتباط مستقیم دارد».

شیر و نان زیاد

دکتر جویس پارک، متخصص پوست در شهر نیویورک می‌گوید: «شیر و غذاهایی که هیدروکربور آنها بالاست، در تحقیقات علمی نشان داده شده که می‌توانند باعث لک پوست شوند. به همین دلیل هنگام صبحانه سعی می‌کنم تا از این غذاها دوری کنم».

نوشابه‌های گازدار

دکتر رابین اوانز، متخصص پوست دانشگاه پزشکی آلبرت آینشتاین می‌گوید: «نوشابه‌های گازدار مواد شیمیایی هستند که پر از سدیم و شیره فروکتوز ذرت می‌باشند. سدیم زیاد برای پوست مضر است و باعث جوش و لک می‌شود.

برای پوست شاداب من همیشه مصرف غذاهای واقعی را توصیه می‌کنم. نوشابه‌های گازدار از هر نظر مضر هستند».

گوشت و مرغ غیر-ارگانیک

دکتر گلدبرگ می‌گوید: «این فراورده‌ها و لبنیات به دلیل داشتن هرمون و آنتی بوتیک زیاد، باعث تغییر تعادل هرمونی در بدن می شوند. من به بیمارانی که از مشکلات پوستی مانند جوش و التهاب رنج می‌برند توصیه می کنم که از این فراورده ها پرهیز کرده و فقط گوشت و مرغ بدون آنتی بیوتیک و هرمون مصرف کنند. غذاهای با آنتی بیوتیک فاقد باکتری روده هستند و این باکتریها ضد التهابند و استرس اکسیداسیون را کم می‌کنند. این برای سلامتی پوست و ضد پیری مهم است».

غذاها با سموم آفات نباتی

دکتر گلدبرگ می‌گوید: «غذاهای با سموم آفات نباتی با ایجاد سرطان و به ویژه سرطان پوست و پیری و چین و چروک آن ارتباط دارند. من به بیماران توصیه می‌کنم که از مصرف غذاها با میزان سموم آفات نباتی بالا پرهیز کنند و در عوض محصولات ارگانیک بخورند».

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا