اجتماعی

پوشش بیمه ای خدمات درمانی ناباروری تا سقف ۹۰ درصد

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان گفت: به‌منظور اجرای سیاست های جمعیتی و افزایش نرخ جمعیت کشور، پوشش بیمه ای خدمات درمانی ناباروری تا سقف ۹۰ درصد در تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، محمدحسین صفاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حمایت از زوج های نابارور اولویت مهم اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان است که در اسناد بالادستی قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده هم بر آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل عزم جدی در اجرای این سیاست ها دارد ادامه داد: در زمان حاضر هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و با در دستور کار قرار گرفتن این قانون توسط دولت سیزدهم، بمنظور دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری چتر حمایت بیمه سلامت بر سر زوج های جوان گسترده شد.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان اظهار داشت: با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمانی تخصصی ناباروری و پرداخت هزینه های خدمات درمانی آن تا سقف ۹۰ درصد، علاوه بر حفظ و رشدسلامتی خانواده و سلامت مادر و کودک، تامین سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق می شود.

وی اضافه کرد: این ظرفیت برای زوج های نابارور فراهم شده است تا در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای در بخش دولتی و خصوصی استفاده کنند.

صفاری خاطرنشان کرد: بمنظور دسترسی عادلانه به امکانات درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی این اداره کل با مرکز درمان ناباروری مشتاق اصفهان و بیمارستان میلاد اصفهان در بخش خصوصی و مرکز درمان ناباروری حضرت مریم بیمارستان شهید بهشتی اصفهان و بیمارستان شهید بهشتی کاشان در بخش دولتی قرارداد همکاری منعقد کرده است و کلیه بیمه شدگان این سازمان برای استفاده از خدمات ناباروری می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی بیان کرد: این ظرفیت برای زوج های نابارور فراهم شده است که در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۷۰ درصد تعرفه خصوصی در مراکز خصوصی و خیریه ای استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان افزود: ارسال اسناد باروری و ناباروری بیمه شدگان بیمه سلامت از ابتدای خردادماه امسال در سامانه ” رز ” اجرایی شده و بیمه شدگان برای دریافت هزینه های درمانی خود نیاز به مراجعه به این اداره کل را ندارند و در همان مرکز درمانی هزینه ها محاسبه و پرداخت می شود.

وی ادامه داد: زوج‌های نابارور بدون هر گونه پوشش بیمه پایه، در طرح پوشش درمان ناباروری با آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار می گیرند همچنین کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر پایه هستند

صفاری گفت: تعهدات دارو و تجهیزات سازمان در خدمات ناباروری با سهم سازمان ۹۰ درصد قابل محاسبه است.

وی ادامه داد: ۷۹۲ هزار بیمه شده در استان اصفهان در صندوق بیمه سلامت همگانی وجود دارد که ۳۸۰ هزار نفر آنها فعال هستند و ۵۰ درصد مابقی باید با کد دستوری #۱۶۶۶* وضعیت بیمه ای خود را رویت کنند و برای تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام کنند.

از حدود۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۶۱ هزار ۷۷۶ نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند.
یک میلیون و ۸۶۱ هزار بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که ۷۹۲ هزار نفر آنها بیمه سلامت همگانی، ۵۳۵ هزار نفر از آنها بیمه روستایی، ۳۴۱ هزار نفر بیمه کارکنان دولت، ۱۷۵ هزار نفر سایر اقشار و ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر نیز جزو بیمه ایرانیان هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا