دانش و فناوری

پکیج محصولات ایرانی درمان ناباروری رونمایی شد

پکیج ۳۰محصول مرتبط با IVF ساخته شده در یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، صبح امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری از یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس بازدید و از ۳۰ محصول IVF ساخته شده در این شرکت رونمایی کرد.

این شرکت با تولید ۳۰ محصول در زمینه ناباروری، اکنون در فهرست ۶ کشور سازنده، وسایل و مواد مصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت‌های تشخیصی، محیط‌های کشت، محیط‌های رشد و محیط‌های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفته است.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثراً وارداتی بوده و بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های درمان را شامل می‌شود.

بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارز آوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان، به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط‌های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها را از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد کرد.

خبرنگار: میترا سعیدی کیا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا