بورس

پیش‌بینی بورس/ دارندگان سهام عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از دو درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس در هفته گذشته، افت ۱٫۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

اسماعیل غلامی، معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا به مرحله پایانی رسیده است، گفت: این گزارش‌ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است.(ایرنا)

واگذاری سهام این دو خودروساز نقدینگی در گردش و اعتماد سهامداران را نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

مذاکرات به نفع بورس

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تحولات اخیر مذاکرات توافق هسته‌ای ایران را که آخرین دور آن در دوحه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار داد. وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی حمایت کشورش را از ادامه مذاکرات هسته‌ای اعلام و بر لزوم دستیابی به یک توافق و راه حل عادلانه برای همه طرف‌های مذاکره کننده تاکید کرد. (تابناک)

توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند، بورس را در بلند صعودی کند. البته در کوتاه به علت کاهش قیمت دلار معاملات روند نسبتا اصلاحی را تجربه می‌کند.

محمود حسنلو، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود سهام عدالت سهامدارانی که قبلاً دریافت نکرده و شماره حساب جدید در سجام اعلام کرده‌اند، از روز شنبه واریز می‌شود.(اقتصادآنلاین)

برخی کارشناسان عقیده دارند که سود سهام می‌تواند در قالب نقدینگی به بورس بازگردد.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا گفت: نوسازی ماشین‌آلات و توسعه مجتمع سیمان صوفیان در آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های مهم این مجموعه است.(ایرنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که توسعه این مجتمع سیمانی مساوی با ورود نقدینگی به بازار سرمایه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا