اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار/ آخرین تحولات بازار ارز

بازار دلار این روزها نوساناتی را در ۲۷ و ۲۸ هزار تومان تجربه می‌کند. باتوجه به انتظار بازار برای برجام چشم‌اندازی برای قیمت دلار می‌توان دید؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در نیمه اول معاملات روز گذشته ۱۵ اردیبهشت با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان تعیین شد.

همچنین روز پنجشنبه قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به آخرین روز کاری، ۲۵۷۰۹ تومان ثبت شد.

قیمت واقعی دلار در پایان سال ۱۴۰۱
میلاد صادقی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص پیش‌بینی از روند دلار در مصاحبه با تجارت‌نیوز بیان کرد: ارزش واقعی دلار نهایتا پایان سال جاری باتوجه به نقدینگی، رشد اقتصادی و نرخ بهره رسمی نزدیک به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان خواهد بود.

او دراین مورد ادامه داد: اما اینکه بازار چه قیمتی را می‌بیند الان نمی‌شود درمورد آن حرف زد و بستگی به فاکورهایی خارج از بازار مثل توافق وین و انتظارات تورمی دارد.

قیمت دلار تحت تاثیر برجام است


عبدالله مشکانی دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: همه‌چیز به برجام بستگی دارد. درحال حاضر نیز دلار کاملا تحت تاثیر برجام است و اگر خبر مناسبی از مذاکرات بیاید دلار تا نرخ ۲۵ هزار تومان پایین می‌آید و اگر این اتفاق نیفتد به‌نظر من قیمت دلار می‌تواند سقف قبلی را بشکند و بالاتر رود.

او همچنین بیان کرد: اگر قیمت دلار در همین حالت ثابت بماند نوسانات دلار در نرخ ۲۷ و ۲۸ هزار نوسان خواهد داشت.

حالا که بخش زیادی از نوسانات دلار تحث تاثیر مذاکرات وین قرار دارد در ادامه برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط همراه باشید.

تصویب دومین طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا


به نقل از ایرنا این طرح ضد ایرانی به رغم ادعای دولت فعلی آمریکا مبنی بر تمایل به بازگشت به برجام و در راستای زیاده خواهی های فرابرجامی واشنگتن و سیاست همیشگی آن مبنی بر پیشبرد دیپلماسی توام با فشار، چهارشنبه شب به وقت محلی به پیشنهاد “جیمز لنکفورد” سناتور تندرو جمهوریخواه ایالت اوکلاهما ارائه و تصویب شد.

طرح این سناتور ضد ایرانی با ۶۲ رای مثبت و ۳۳ رای منفی تصویب شد که از دولت دموکرات بایدن می خواهد در صورت بازگشت احتمالی به برجام سپاه همچنان در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی باقی بماند.

این طرح ضد ایرانی در پی گنجاندن مسائل فرابرجامی در هرگونه توافق واشنگتن برای بازگشت به برجام و ممانعت از رفع تحریم‌های سپاه است.

این طرح ضد ایرانی که گفته می شود، غیر الزام آور برای دولت بایدن است، در راستای هراس از پیشرفت برنامه بازدارندگی دفاعی ایران خواستار گنجاندن پیش شرط هایی درباره فعالیت های موشکی ایران در توافق جدید است.

جدیدترین موضع‌گیری آمریکا نسبت به مذاکرات وین


ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات در مذاکرات وین گفت: ایالات متحده به‌طور مساوی در حال آماده شدن برای دو سناریو است که در یکی حصول توافق با ایران برای بازگشت به پایبندی متقابل به برجام وجود دارد و در دیگری توافقی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: از آنجایی که بازگشت به پایبندی متقابل به برجام یک امکان بسیار نامشخص است، اکنون به‌طور مساوی برای هر دو سناریو آماده می‌شویم.

وزارت امورخارجه آمریکا در حالی ادعا می‌کند که برای سناریوی شکست مذاکرات وین و عدم حصول توافق بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آماده می‌شود که تنها دلیل وضعیت کنونی پیرامون برجام خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق، بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و به‌علاوه کم‌کاری و قصور طرف‌های غربی در اتخاذ موضعی مستقل برای تامین خواسته‌های ایران طبق مفاد برجام، پس از خروج آمریکا بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا