سیاسی

پیشنهاد سازمان ملل برای جلوگیری از بحران اوکراین

معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد از تمامی طرف‌ها در بحران اوکراین خواست برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها حداکثر خویشتنداری را بکارگیرند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان ملل متحد برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در جریان اوکراین چه پیشنهادی می‌دهد؟

به نقل از ایرنا، رزماری دی کارلو معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت امنیت سازمان ملل متحد گفت: این مسائل را باید از طریق دیپلماسی و بهره گیری کامل از سازوکارها و چارچوب‌های موجود منطقه‌ای و دیگر ابزارها حل کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اجرای مفاد مختلف توافق‌نامه‌های مینسک، پیشرفت چندان معناداری وجود نداشته است.

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: توافق نامه‌های مینسک تنها چارچوب مورد تایید این شورا در قطعنامه ۲۲۰۲ برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه در شرق اوکراین است.

دی کارلو ادامه داد: در همین راستا، از گزارش‌های نقض جدید آتش‌بس در سراسر خطوط مقدم طی چند ساعت گذشته اعلام نگرانی می‌کنیم. در صورت تأیید، نباید اجازه داد این تنش‌ها تشدید شوند.

معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را در این زمان به کار گیرند.

وی تصریح کرد ما همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که ممکن است مغایر با روح و متن توافق‌نامه‌های مینسک باشد یا اجرای آن را تضعیف کند و منجر به تنش‌های بیشتر از جمله مربوط به مناطق خاصی از لوگانسک و دونتسک شود، خودداری کنند.

نزدیکی سربازان روسیه به مرز اوکراین شد

لود آستین وزیر دفاع آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گفت: روسیه تجهیزات رزمی و هوایی بیشتر در منطقه دریای سیاه مستقر کرده و آمادگی خود را در این منطقه افزایش داده است. آنها (روسیه) حتی تجهیزات بیمارستانی و تامین خون‌ را تقویت کرده‌اند.

با وجود این، روسیه روز سه‌شنبه (۲۶ بهمن) اعلام کرد شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مدنظرش از مرز با اوکراین به پایگاه‌ها بازمی‌گرداند.

وزیر دفاع آمریکا با تکرار هشدارهای ناتو به روسیه گفت: ناتو به دنبال راه‌هایی برای افزایش آمادگی نظامی است. ما و متحدانمان همچنان مراقب و گوش‌به‌زنگ خواهیم بود.(ایرنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا