بورس

کدام نمادها بیشترین بازدهی را داشتند؟ / پیش‌بینی بورس هفته آینده

هفته گذشته شاخص کل بورس ۰٫۵ و شاخص هم‌وزن ۱٫۵ درصد رشد داشتند. کارشناسان بورس پیش‌بینی می‌کنند در این هفته هم بازار به همین شکل متعادل خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران در پله یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی قرار گرفت. رشدی کمتر از ۰٫۵ درصد طی چهار روز که نشان از وضعیت سردرگم سرمایه‌گذاران در بازار سهام تهران دارد. پیش‌بینی کارشناسان از بورس در هفته دوم اسفند چیست؟

پیش از این در مروری بر هفته گذشته، شاخص کل هم‌وزن هم عملکردی مثبت داشت. نماگر هم‌وزن کل سهام بورس هفته را در کانال ۳۳۰ هزار واحدی پشت سر گذاشت تا رشدی ۱٫۵ درصدی را به ثبت برساند.

برندگان و بازندگان بورس در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که شاخص کل بورس تهران کمتر از ۰٫۵ درصد رشد داشت، برخی نمادها رشدهای بالای ۲۰ درصد را به ثبت رساندند. حتاید و کلر هر کدام با ۲۱ درصد بازدهی مثبت بهترین عملکرد را در میان نمادهای بازار به ثبت رساندند. با این وجود این دو نماد نسبت به سقف تاریخی سال ۱۳۹۹ همچنان حدود ۴۰ درصدی منفی هستند. دیگر نمادی که بازدهی بالای ۲۰ درصد داشت هم ثاصفا بود.

اما در آن سوی بازار، گپارس، داراب و کساوه هر کدام با بیش از ۱۶ درصد افت قیمت، بدترین عملکرد را در میان نمادهای بازار سهام ایران به خود اختصاص دادند. بازدهی یکساله گپارس حالا به منفی ۶۶ درصد رسیده است.

یش‌بینی بورس هفته دوم اسفند

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با توجه به مولفه‌های تاثیر در بازار، هفته آینده شاخص همانند این هفته متعادل و نوسانی می‌شود. او معتقد است افزایش قیمت نفت و گاز در سطح جهان به دلیل جنگ روسیه احتمالا شوکی مثبت روی قیمت برخی گروه‌های بازار بگذارد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه نیز در مورد پیش‌بینی بورس هفته دوم اسفند اعلام کرد: اسفند، ماه عرضه‌های بازار سرمایه است و تمامی گروه‌ها و افراد به دنبال نقدینگی هستند. وی تاکید می‌کند: به واسطه اخبار برجام اسفندماه گروه‌های بانکی، خودرویی، حمل و نقل، ساختمانی، دارویی، غذایی و به نوعی سهام ریالی رشد می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا