اقتصادی

۱۹ کانال و صفحه مجازی ارز فردایی مسدود شدند

فرمانده انتظامی کل کشور از دستگیری ۶۵ متهم اصلی در زمینه معاملات فردایی خبر داد.

به گزارش روند بازار، فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، حسین اشتری افزود: در خصوص معاملات ارزی فردایی افرادی هستند که سودجویی می‌کنند و در این اوضاع و احوال اقتصادی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

برخی سودجویان و معامله‌گران ارز با راه انداختن صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی قیمت ارز فردا را اعلام می‌کردند و باعث ایجاد آشفتگی در بازار ارز می‌شدند.

اشتری توضیح داد: از نظر قانون و بر اساس مصوبات اخیر سران قوا معاملات فردایی سکه و طلا ممنوع اعلام شده است. پلیس نیز اجازه برخورد با متخلفان در این حوزه را دارد.

وی گفت: معاملات فردایی یک حرکت غیرقانونی است و همه دستگاه‌های مسئول باید افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی کنند. پلیس با اشرافی که داشته اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.

به گفته حسین اشتری افرادی که در زمینه ارز فردایی فعالیت می‌کردند توسط پلیس شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مسئولان قضایی شدند و مقادیر زیادی هم اسناد و مدارک و محتویات پرونده در اختیار پلیس است که با هماهنگی دستگاه قضایی رسیدگی لازم به این موضوع خواهد شد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ۶۵ متهم اصلی در زمینه معاملات فردایی شناسایی و دستگیر و حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار قطعه ارز غیرقانونی نیز کشف شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا