اجتماعی

سارقان در ایام نوروز در کمین‌اند/ چطور از سرقت پیشگیری کنید؟

معاون اجرایی پلیس پیشگیری انتظامی کشور بر حفظ هوشیاری شهروندان و عمل به توصیه های پلیس برای پیشگیری از وقوع انواع سرقت در ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سرهنگ عباس مسعودی در حاشیه نهمین جلسه قرارگاه نوروزی ابوذر پلیس پیشگیری ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: خادمان و پاسداران نظم و امنیت در پلیس گسترده و تخصصی پیشگیری همگام با سایر کارکنان پلیس‌های تخصصی در تلاش هستند تا شرایطی فراهم کنند که مردم عزیز در سایه چتر امنیت از آغازین روزهای نوروز تا پایان تعطیلات سفری امن و بدون دغدغه خاطر داشته باشند.

این مقام انتظامی بر لزوم حفظ هوشیاری مردم برای دوام بخشی به نشاط بهاری افزود: توصیه های کارشناسی پلیس که برای هم‌وطنان اطلاع رسانی می شود برای بالا بردن امنیت فردی و عمومی جامعه است که به دلیل شرایط ویژه این بازه زمانی نسبت به دیگر روزهای سال، توجه به این توصیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و عمل به این توصیه‌ها و هشدارها می تواند اطمینان بخش و نظم آفرین باشد.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری انتظامی کشور با تاکید بر ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته و تجهیز منازل مسکونی به سیستم‌های هشداردهنده خطاب به شهروندان توصیه کرد: برخورداری از زندگی امن توام با آرامش و آسایش ایجاب می‌کند تا قبل از سفر و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، تمامی پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و … حفاظ محکم و مقاوم نصب کنیم همچنین درب پشت بام منزل به حفاظ نرده‌ای و قفل مطمئن مجهز و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را در اسرع وقت تعویض کنیم.

سرهنگ مسعودی در مورد پیشگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز گفت: تجربه نشانگر این است که سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی می‌نشینند که صاحبان آن ها در کمال خونسردی بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در مکانی غیر مطمئن پارک می‌کنند لذا سارقان از این فرصت استفاده کرده و باشگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و خود خودرو را سرقت می‌کنند.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری انتظامی کشور ادامه داد: اغلب سرقت‌ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت می باشند، بنابراین هر قدر ضریب ایمنی خودرو با استفاده از دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن نیز کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ مسعودی تمرکز بر پیشگیری از جرم و آسیب در تعطیلات نوروز را اولویت مهم پلیس پیشگیری عنوان و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات از سوی عموم مردم و فعالیت‌های پلیس منجر به تولید امنیت و آرامش و هدیه آن به مردم می شود، آرامشی که در بهار طبیعت به دلیل افزایش دیدوبازدید و مسافرت‌ها و خالی شدن خانه‌ها و فراهم شدن زمینه ارتکاب جرم، بیش از سایر فصل ها مورد نیاز است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا