اقتصادی

پیش‌بینی بانک مرکزی آمریکا از قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

جی پی مورگان و کیتکونیوز در گزارش‌های جداگانه‌ای پیش بینی‌های خود از از قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده اند.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت‌ طلا و قیمت نقره روز پنج‌شنبه در آمریکا افزایش یافتند. برخی تحلیل‌گران این روند را ناشی از فعالیت معامله‌گران در ساعات میانی روز برای جبران افت اولیه قیمت‌ها ارزیابی کردند.

هر اونس طلا در ماه فوریه با ۸ دلار و ۱۰ سنت افزایش به ۱۸۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و نقره مارس نیز با ۰٫۲۲۲ دلار افزایش به ۲۳٫۰۸ دلار در هر اونس رسید.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را ۱۵۲۰ دلار در هر اونس پیش بینی کرده است. پیش‌بینی‌های این بانک‌های بزرگ در بازار کالا به طور معمول کمتر جامه واقعیت به تن می‌کند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نظر متفاوت با جی پی مورگان را کیتکو نیوز دارد و درباره قیمت طلا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کند: طلا بالاتر از سطح فعلی خواهد بود. به این دلیل که آمار تورم در سال ۲۰۲۲ مشکلات فراوانی برای اقتصاد آمریکا و جهان ایجاد خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد که فدرال رزرو بتواند اقدام موثری در مواجهه با آن داشته باشدد.

این سناریو خبر بدی برای دارایی های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه خواهد بود، اما خبر خوبی برای معامله‌گران بازار فلزات خواهد بود.

کاهش ۵ درصدی قیمت طلا در سال ۲۰۲۱

فلز زرد تا به امروز در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۵ درصد کاهش یافته است و انتظار می رود بیشترین کاهش سالانه خود را از سال ۲۰۱۵ به ثبت برساند.

قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران به نظارت بر پیامدهای نوع امیکرون COVID-19 و خروج بانک های مرکزی از محرک های پولی ادامه می دهند.

معاملات آتی طلا با ۰٫۱۵ درصد کاهش به ۱۸۰۳٫۱۵ دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه کاهش یافت و بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نزدیک به بالاترین حد یک ماهه ثابت ماند.

فلز زرد تا به امروز در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۵ درصد کاهش یافته است و انتظار می رود بیشترین کاهش سالانه خود را از سال ۲۰۱۵ به ثبت برساند. با این حال، سرمایه گذاران انتظار دارند که معاملات طلا تا پایان سال محدود باقی بماند.

در آسیا اقیانوسیه، داده‌های منتشر شده در اوایل روز نشان داد که تولید صنعتی کره جنوبی در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٫۹ درصد بهتر از حد انتظار افزایش یافته است. با این حال، داده ها همچنین نشان می دهد که فروش خرده فروشی بیش از حد انتظار ۱٫۹درصد در ماه به ماه کاهش یافته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا