اقتصادی

پیش‌بینی رییس اتحادیه نمایشگاه داران از قیمت خودرو

روند بازار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد نوشت: خرید و فروش در بازار خودرو در حالی دوباره قفل شده که مشتریان منتظر کاهش حباب قیمت‌ها در این بازار هستند و البته عقب‌نشینی شورای رقابت برای گران کردن خودرو نیز بر این بازار تاثیرگذار خواهد بود.

به‌دنبال کاهش تقاضای خرید در بازار خودرو و عقب نشینی شورای رقابت برای افزایش ۳ ماهه قیمت خودرو، تعداد فروشندگان در این بازار بیشتر از تعداد خریداران شده و همین موضوع باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شده است. در حال حاضر نرخ ارز در کانال ۲۲ هزار تومان قرار دارد که هم قیمت با نرخ ارز در ۳۰مرداد امسال است. در این شرایط قیمت خودرو در حال نزدیک شدن به نرخ‌های مرداد است. 

به این ترتیب همچنان شاهد وجود حباب در قیمت خودرو در بازار هستیم و به گفته فعالان بازار خودرو همچنان باید منتظر کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد گفت: با وجود افت قیمت ارز طی هفته‌های اخیر، قیمت خودرو در بازار به اندازه ارز، افت نداشته و به همین دلیل باید منتظر ریزش قیمت‌ها در این بازار باشیم و بازار هنوز هم برای افت قیمت خودرو جا دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به وعده‌های رئیس کل بانک مرکزی اگر نرخ ارز کاهش یابد و یا مدتی در یک قیمت ثابت بماند شاهد افت دوباره قیمت خودرو خواهیم بود.

موتمنی با بیان اینکه تاثیر نرخ ارز بر بازار خودرو زیاد است، گفت: در حال حاضر معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده و خریداران منتظرند تا قیمت‌ها پایین تر بیاید، برخی فروشندگان نیز خودروها را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند که در نهایت معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: طی سال جاری افزایش قیمتی در کارخانه و بازار خودرو نخواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا