اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

در اولین هفته آذرماه قیمت دلار با کاهشی نزدیک به دو هزار تومان در کانال ۲۴ هزار تومان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: قیمت دلار در ششمین رو آذرماه ۱۳۹۹

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، بازار ارز از ابتدای آبان ماه در مسیری کاهشی قرار رگفت و در میانه کاهش تدریجی قیمت‌ها در این بازار شوک شکست دونالد ترامپ زمینه را برای ریزش قابل توجه قیمت ها فراهم کرد اما در این محدوده زمانی کاهش قیمت ها با آهنگی آهسته پیگیری شده است. در اولین هفته آذرماه داد و ستد دلار در بازار آزاد از کانال ۲۶ هزار تومان آغاز شد، اما در کانال ۲۴ هزار تومان پایان گرفت و همچنین خرید و فروش یورو هم از میانه کانال ۳۰ هزار تومان به کف کانال ۲۹ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت دلار

معاملات ارز روز شنبه با ثبت نرخ دلار ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز شد. روند ریزش قیمت‌ها در اولین روز هفته محسوس بود به طوری که در پایان روز به قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

رفت و برگشت دلار تا روز چهارشنبه ادامه داست اما در این روز بالاخره تلاش بازارساز برای تغییر کانال به ثمر نشست و دلار سد محکم ۲۵ هزارتومان را شکست و به کانال ۲۴ هزار تومان ورود کرد. ماندگاری دلار و عقبگرد در این کانال در روز پنجشنبه نیز ادامه یافت تا اینکه بالاخره نرخ دلار در بازار غیر رسمی نیز به  ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

بهای خرید و فروش یورو هم در بازار آزاد هفته گذشته از قیمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان در روز شنبه آغاز در پایان هفته در مرز قیمت ۲۹ هزار تومان متوقف شد.

دلار از ۲۴ هزار تومان می‌گذرد؟

فعالان بازار معتقدند قیمت دلار در هفته پیش رو روند کاهشی را تجربه خواهد کرد . تعطیلی برای مهار کرونا و محدودیت های اعلامی به گفته فعالان بازار ارز تقاضا برای دلار را کاهش داده و حجم خرید دلار از سوی سرمایه گذاران و نوسان گیران را به کف رسانده است . از سوی دیگر برخی از ترس ارزان تر شدن دلار دست نگه داشته اند و خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

معامله گران معتقدند کاهش قیمت یک هزار و ۹۰۰ تومانی دلار و یک هزار و ۶۰۰ تومانی یورو در بازار هفته گذشته، البته به معنای فروکش کردن میل بازار برای کاهش قیمت‌ها نیست. نرخ‌ها اعلامی برای معاملات فردا در محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ قرار دارد، از سوی دیگر بازارساز با حفظ فاصله خرید و فروش همچنان سیگنال کاهش قیمت را به بازار مخابره می‌کند. بازارساز در هفته‌ای که گذشت همواره قیمت خرید دلار در صرافی‌های بانکی را نسبت به قیمت فروش آن، بین ۱۰۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ تومان کمتر از قیمت فروش دلار نگاه داشت. این اختلاف قیمتی برای یورو نیز ۱۰۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تومان بود.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت دلار این هفته وارد کانال ۲۳ هزار تومان شود و روندکاهش قیمت را ادامه دهد . معامله گران کانال ۲۲ هزر تومان را سد سخت مقاومتی بازار می‌دانند و معتقدند که عبور از این کانال رد شرایط فعلی کمی دشوار می‌نماید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا