اقتصادی

پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت شاخص در هفته آینده

بورس در دومین هفته دی ماه صدر نشین بازارها در زیان‎دهی شد. کارشناسان معتقدندعقب‌نشینی شاخص بورس از کف حمایتی می‌تواند زمینه را برای ریزش بیشتر فراهم نمایند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با افت ۳ و نیم درصدی از یک میلیون و ۴۴۷ هزار  واحد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید و به این ترتیب محدوده حمایتی خود را از از دست داد. بسیاری از کارشناسان معتقدندعقب‌نشینی شاخص بورس از کف حمایتی می‌تواند زمینه را برای ریزش بیشتر فراهم نمایند.

برخی معتقدند عقب‌نشینی شاخص بورس می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نیز ادامه یابد اما با این حال ممکن است اقدامات بازارگردانان و سهامداران حقوقی بتواند زمینه را برای بازگشت به محدوده حمایتی فراهم نماید.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که چرا بورس محدوده حمایتی را از دست داد؟ گفت:هفته اخیر،هفته پرچالشی برای اقتصاد بود.خبرسازی بودجه نیز بسیار بالا بود. یک طیف می‌گفتند باید کلیات بودجه رد شود و یک عده بودجه را قابل اصلاح می‌دانستند.

بازار بورس تهران

وی ادامه داد: وقتی که بحث بودجه به این جا رسید که درآمدهای نفت کاهش یابد، سیگنال منفی به اقتصاد وارد می‌شود چرا که عملا کاهش درآمد نفتی به معنای اضافه شدن مالیاتهاست.

وی ادامه داد: فاز انتظار بورس سبب شد رد هفته گذشته یک روز بازار مثبت و یک روز منفی باشد. البته در همین وضعیت رصد حجم ها در بورس نشان می‌دهد حال بورس خوب است و هر چه به انتهای این ماه برسیم و گزارش سود و زیان‌ها بیاید، وضعیت بازار بهتر هم خواهد شد. ۲

صفاری پیش بینی کرد فردا بازار مثبت باشد و گفت: من وضعیت شاخص را در هفته آینده مثبت می‌بینم. اگر شنبه بورس حجم بالایی بخورد بازار مثبت خواهد بود. اما ما شاهد این بودیم که پالایشگاهی‌ها در بازار منفی خوردند و دولت این پالایشگاه‌ها را به بانک‌ها واگذار کرد. باید منتظر بود که ببینیم بانک‌ها این قیمت‌ها را پایین آورده‌اند که به قیمت مفت از بازار بخرند و یا این که بازارگردانی این پالایشگاهی‌ها به بانک‌ها واگذار شده است. این‌ها همه ابهاماتی بود که در هفته گذشته وجود داشت و باید منتظر این هفته باشیم.

وی تاکید کرد: نکته اساسی این است که من نمیگویم سهام‌های شاخص ساز خیلی مثبت میشوند ولی انتظار این است که شاخص هم وزن روند مثبتی طی کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره دلیل عقب‌نشینی مداوم بازار چیست؟ گفت: در شرایط فعلی دلیل این عقب‌نشینی بودجه بود. چرا که بودجه برای یک سال آینده نقشه راه است. یخبرهایی نیز منتشر شد مبنی بر اینکه میخواهند قیمت‌های دستوری برای فولادی‌ها تعیین کنند. این‌ تصمیمات که بعضی نمایندگان مجلس دنبال آن هستند، برای بازار تصمیمات خوبی نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا