اقتصادی

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو تمام شده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال به پایان رسیده است و در صورت تخصیص نیافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، باید از ارز نیمایی برای واردات استفاده کرد.

به گزارش روند بازار، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور و مجلس بر حفظ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین دارو اصرار دارند، گفت: متأسفانه این ارز اختصاص یافته برای واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال به پایان رسیده است.

وی افزود: مبلغ حدوداً ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری با بهای ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای واردات حوزه دارو مقدار کمی است و در حال حاضر، از طرفی موضوع بررسی بودجه و از طرف دیگر مشکلات مردم برای تأمین دارو مطرح است. اکنون که سهمیه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تمام شده، از اینکه آیا سهمیه‌ای با این ارز در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، اطلاعی ندارم.

سامه‌یح نجف‌آبادی یادآور شد: در صورت تخصیص نیافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، باید از ارز نیمایی برای واردات استفاده کرد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره جلساتی هم داشته و شهریاری، رئیس کمیسیون نامه‌ای به مسئولان نوشته و مخالفت خود را با نیمایی کردن ارز دارو ابراز کرده است.

صادرات دارو بعید است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از احتمال بسیار پایین صادرات دارو به خارج از کشور خبر داد و گفت: دارو‌هایی که مصرف داخلی آن‌ها زیاد است، اجازه صادرات ندارند و از طرفی، تولیدات کارخانه‌ها بسیار کم است؛ در نتیجه به نظر می‌رسد صادرات آن طور که باید، رخ ندهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا