اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳ بهمن

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با یک هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: نوسان بازار ارز اجازه نمی‌دهد بازار طلا رویه ثابت داشته باشد اما پیش‌ بینی می شود قیمت طلا برای فردا ثابت باشد.

به گزارش روند بازار طلا به نقل از تجارت‌نیوز، سکه نسبت به روز گذشته ۱۵۰ هزار تومان ارزان اما طلا، گرمی هزار تومان افزایش داشت. به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تنها دلیلی که باعث می‌شود بازار طلا روند با ثباتی نداشته باشد، نوسان بازار ارز است. چنانچه سیاست‌گذاران، بازار ارز را کنترل کنند، طلا گران نمی‌شود. چراکه فعلا طلا در بازارهای بین‌المللی روند با ثباتی به خود گرفته و امروز با یک دلار کاهش به قیمت یک هزار و ۸۴۸ دلار رسید.

ابراهیم محمدولی توضیح داد تقاضا تاثیر کمی بر افزایش قیمت طلا دارد. این روزها تقاضا برای خرید سکه بیشتر از مصنوعات طلا است از این‌رو نوسان در قیمت سکه بیشتر از قیمت طلا دیده می‌شود.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: «فردا (امروز) طلا و سکه اندکی گران می‌شود. پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.»

رئیس اتحادیه طلای تهران معتقد است: نوسان بازار ارز اجازه نمی‌دهد بازار طلا رویه ثابت داشته باشد اما پیش‌ بینی می شود قیمت طلا برای فردا ثابت باشد. چنانچه روند باثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد، ممکن است تقاضا برای خرید مصنوعات طلا ایجاد شود.

قیمت سکه چقدر تغییر کرد؟

آیا با افزایش تقاضا قیمت سکه تغییری داشته است؟ محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: طلای ۱۸ عیار با هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان رسید. به دلیل نبود تقاضا سکه طرح جدید اما ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با رشد ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا