اقتصادی

پیش‌بینی قیمت ارز در هفته آینده/ قیمت دلار افزایش می‌یابد؟

قیمت دلار طی هفته جاری نوسان چندانی نداشت، حدودا روی قیمت ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. قیمت دلار هفته آینده افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار طی هفته گذشته نوسان چندانی نداشت، بر اساس اعلام صرافی بانک ملی هر دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار معامله می‌شود.

اخبار خوبی از مذاکرات شنیده می‌شود که می‌تواند به صورت موقت و روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارز داشته باشد. از سوی دیگر به علت تعطیلات سال میلادی جدید احتمال افزایش قیمت دلار طی هفته آینده وجود دارد.

پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی در خصوص قیمت دلار می‌گوید: متوسط قیمت دلار در سال جاری بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به مذاکرات ادامه می‌دهد: زمانی که اخبار خوبی از مذاکرات یا به تفاهم رسیدن طرفین مخابره شود، قیمت دلار وارد یک کانال پایین‌تر می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در پیش‌بینی قیمت دلار طی هفته آینده معتقد است که دلار بازار آزاد طی هفته آتی در کانال ۲۹ هزار تومانی است. قیمت در صرافی بانک ملی نیز به محدوده ۲۷ الی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

مولوی در پایان توضیح می‌دهد: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت دلار داشت چراکه مذاکرات و دیگر اخبار تاثیر بسزایی در روند معاملات دارند.

به ارز نیازی نداریم؟

سخنگوی دولت سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

به گفته علی بهادری جهرمی، به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. او ثبات بازار ارز را در مناسب بودن وضعیت درآمد ارزی کشور عنوان می‌کند.

چرا دلار روند کاهشی داشت؟

انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد طرفین اروپایی نیز گفته که به دنبال رفع تحریم‌ها و محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران است. او همچنین روی توافق فوری تاکید کرده است.

برخی از کارشناسان بازار ارز بر این عقیده‌اند که سخنان این مقام ارشد اروپایی تاثیر زیادی بر افزایش فشار فروش در بازار ارز ایران گذاشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا