بورس

پیش‌بینی بورس شنبه ۱۷ اردیبهشت/ بورس پس از تعطیلات رشد می‌کند؟

بورس طی دو هفته در مجموع کمتر از دو درصد رشد داشته است. کارشناسان عقیده دارند که اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی رخ ندهد، بازار سرمایه همچنان صعودی باقی می‌ماند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۰٫۵ درصد رشد کرد.

در بازار هفته اخیر گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش را داشت. پس از آن گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش و در نهایت گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای در لیست با ارزش‌ترین شرکت‌ها قرار گرفتند.

در فرابورس نیز پس از صنعت محصولات شیمیایی، بیشترین ارزش به گروه‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها و فلزات اساسی اختصاص یافت.

بورس متعادل می‌شود؟


علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با توجه به اینکه ما در چهار روز تعطیلی را در این هفته پشت سر گذاشتیم پیش‌بینی برای هفته آینده کمی سخت است. پیش‌بینی دستخوش تغییرات در داخل و خارج کشور است.

وی توضیح می‌دهد: با تیکه به این موضوع که هفته جاری تعطیلی داشتیم احتمالا معاملات هفته آینده در روزهای شنبه و یکشنبه با هیجان مثبت دنبال شود. اما از نیمه دوم هفته یا از دوشنبه به بعد بوس به مدار منطق باز می‌گردد.

عصاری اظهاری می‌کند: در مجموع اگر هفته آینده اتفاق سیاسی یا اجتماعی خاصی رخ ندهد، یک هفته پر رونق برای بازار سرمایه است و فکر می‌کنم شاخص‌سازها در این هفته به سمت بالا حرکت کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا