بورس

پیش بینی بورس امروز / واردات خودرو متوقف شده است؟

شاخص کل بورس تهران روز گذشته بیشتر از دو درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته شاخص کل بورس تهران تنها پس از یک روز استراحت دوباره روی ریل صعود گام برداشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحدی، افزایش ۲.۰۶ درصدی را تجربه کرد و پس از ۱۶۲ روز مجددا در ابرکانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن بازار سرمایه نیز هم‌گام با نماگر اصلی رشد پرقدرتی را تجربه کرد. شاخص یادشده در پایان جریان دادوستد‌های روز یکشنبه با رشد ۱.۷۱ درصدی در محدوده ۴۴۳ هزار و ۹۶۲ واحدی قرار گرفت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

سرنوشت واردات خودرو چه شد؟

سخنگوی گمرک: هیچ خودرو وارداتی به گمرک نرسیده است.

سیدمرتضی عمادی در خصوص ورود خودروهای وارداتی به گمرک کشور گفت: در کل باید وزارت صمت کارهای خود را در خصوص واردات انجام دهد، زمانی که به مرز و جغرافیای کشور برسد ما جزئیات را اطلاع رسانی خواهیم کرد. به گفته او تا کنون خودرویی به گمرک کشور نرسیده است.

اگر چه روز گذشته وزارت صمت وعده کاهش قیمت های کاذب در بازار داد اما بررسی ها نشان می دهد، قیمت خودرو همچنان دچار تلاطم بوده است.

روز پرترافیک سیمانی‌ها در بورس کالا

جزئیات عرضه‌های انواع سیمان در تالار سیمان برای روز دوشنبه مورخ ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ اعلام شد. بر اساس این اطلاعیه سیمان ارومیه قصد دارد هزار تن سیمان “پرتلند آهکی” با قیمت هر تن ۵۸۵ هزار تومان در تالار سیمان بورس کالا عرضه کند.

عرضه محصول تولیدکننده در بورس کالا به واسطه رهایی از نرخ گذاری دستوری باعث واقعی شدن نرخ فروش شرکت و در نتیجه سود بیشتر که در نهایت سهامداران از آن منتفع خواهند شد، می‌شود.

سنگین‌ترین جریمه در انتظار شرکت‌های متخلف در پرداخت سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، گفت: اگر شرکت‌هایی که طبق جدول زمانبندی که خودشان اعلام کردند سود را تا پایان آذرماه پرداخت نکنند، حتی سلب صلاحیت مدیران یکی از مواردی است که کمیته تخلفات می‌تواند به آن رای بدهد.

سلب صلاحیت مدیران سنگین‌ترین جریمه اعتباری محسوب می‌شود که در سامانه مرتبط با رنگ مشکی نمایش داده خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا