بورس

سیگنال‌های جدید برای سهامداران بورس

بورس طی روزهای گذشته افت کمتر از یک درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران بازار وجود دارد و کارشناسان چند گروه را به واسطه این اخبار مستعد رشد می‌دانند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز دوشنبه کاهش دو هزار و ۵۸۵ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.

کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند که شاخص بورس امروز متعادل روبه‌ پایین باشد.

اخبار مختلفی روی بورس تاثیر می‌گذارد، امروز مهم‌ترین خبرها جنگ بین روسیه و اوکراین، مذاکرات وین و قیمت دلار است.

یک منبع سیاسی نزدیک به برگزارکنندگان نشست روسیه و اوکراین به اسپوتنیک گفت که مذاکرات میان دو طرف در مرز بلاروس – لهستان احتمالا دوم مارس یعنی امروز برگزار شود.(ایسنا)

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا از برجام خارج شده است. ما باید مطمئن شویم که این اتفاق تکرار نمی‌شود. هر کسی نقشه دوم(جایگزین) خود را دارد، اما ثابت‌شده (نقشه‌های دوم) آمریکا توخالی است. لفاظی‌ها و بلوف‌زنی‌ها جواب نداده و نخواهد داد. تصمیمات جواب می‌دهند. توافق در دسترس است، اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد. ایران (به توافق) تمایل دارد، اما برای همیشه صبر نمی‌کند». (هشمهری آنلاین)

قیمت دلار در حال در بازار آزاد بیش از ۲۶ هزار و ۱۵۰ تومان و در صرافی‌‌های بانکی نیز میانگین ۲۵ هزار و ۴۰۰ است.

از سوی دیگر قیمت نفت افزایش پیدا کرده و به بیش ۱۱۰ دلار رسیده که این موضوع تاثیر مثبتی روی سهام پالایشگاهی دارد.

بورس تغییر مسیر می‌دهد؟


نیما میرزایی، کارشناس بورسی می‌دهد: با توجه به خبر عرضه شدن استقلال و پرسپولیس در روز یکشنبه آینده بازار، امروز و شنبه کم‌رمق و همراه با هیجان فروش خواهد بود. به طور کلی با توجه به مشخص نشدن وضعیت برجام بازار احتمالا همراه با نوسانات رو به پایین است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارسرمایه نیز تاکید می‌کند که قیمت‌های جهانی، مذاکرات وین، مذاکرات روسیه و اوکراین و قیمت نفت بورس را متعادل می‌کند.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اقتصاد آنلاین می‌گوید: انتظار می‌رود بور امروز نیز همانند روزهای گذشته در مسیر تعادلی حرکت کند و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد. به نظر می‌رسد بازار در ابهام و انتظار باقی خواهد ماند مگر اینکه اتفاقی جدیدی پیرامون مذاکرات برجام و همچنین بحران پیش آمده در اوکراین رخ دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا