بورس

پیش‌بینی بورس امروز/ کدام استارتاپ عرضه اولیه می‌شود؟

شاخص کل بورس در معاملات دیروز کمتر از یک درصد رشد داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند بازار امروز روند متعادل روبه پایینی خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس دیروز رشد هزار و ۷۶ واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص کل‌ هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۲ درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند.

نمادهای کایزد، سپاها و اسیاتک بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را روز گذشته ثبت کردند. همچنین فملی حکشتی وبملت بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

خاموشی‌ها در صنعت سیمان شروع شد. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان با تائید این خبر گفت: وزارت نیرو برای هر منطقه جدول زمان‌بندی خاموشی‌ها را اطلاع‌رسانی کرده است و احتمالا دوباره قیمت سیمان افزایش پیدا کند.(بازار)

این خاموشی‌ها در کوتاه‌مدت تاثیر منفی روی بورس می‌گذارد و در بلندمدت نیز سهامداران سیمانی می‌توانند به سود خوبی برسند.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد که امروز نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی درباره نشست شورای حکام برگزار می‌شود.(ایسنا)

اگر قطعنامه‌ای ضد ایران صادر شود می‌توان تاثیر منفی آن را روی اقتصاد و بورس کشور متصور بود.

افزایش گردش نقدینگی در بورس


تپسی به عنوان نخستین کسب‌وکار اینترنتی‌محور در نشست خبری روز گذشته در فرابورس معرفی شد تا این استارتاپ را در آستانه عرضه اولیه به روش سلب حق تقدم قرار دهد.ت

این عرضه اولیه می‌تواند اعتماد و پول در گردش بورس را بالا ببرد.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: نیاز نیست افراد برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کرده یا حتی یک ریال پرداخت کنند.(ایسنا)

با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گردش نقدینگی در اقتصاد کشور افزایش پیدا می‌کند. از سوی اگر این واگذاری از طریق بورس انجام شود باید به رشد این بازار امیدوار بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا