بورس

اخبار مهم برای سهامداران/ مذاکرات چه تاثیری روی بورس دارد؟

بورس روز گذشته رشد بیش از دو هزار واحدی را تجربه کرد و شاخص در سطح یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحدی ایستاد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که معاملات امروز متعادل و روبه بالایی به خود می‌گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس روز گذشته با روند نوسانی، رشد ۰.۲ درصدی داشت. شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحدی ایستاد.

کارشناسان عقیده دارند که بورس در روزهای پایانی سال متعادل دنبال می‌شود.

روز گذشته اعلام شد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات بر سپرده‌های بانکی نیستند. این موضوع می‌تواند نقدینگی جدیدی توسط حقوقی‌ها وارد بازار سرمایه کند.

در جدیدترین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو شاهین متعلق به شرکت خودروسازی سایپا برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

کارشناسان می‌گویند که این پذیرش می‌تواند سهامداران و نقدینگی جدید را به بازار سرمایه وارد کند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: با وزیر خارجه روسیه درباره موضوعات دوجانبه، مذاکرات وین، اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان ملاقاتی سازنده داشتم. مجددا به ما اطمینان داده شد که روسیه همچنان برای دستیابی به توافق نهایی در وین همراه است. بیش از هر زمانی، توپ در زمین آمریکاست تا پاسخ‌های لازم برای جمع‌بندی موفق مذاکرات را ارائه کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: مقدمات امضای یک سند مهم بین روسیه و ایران در حال انجام است. مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به خط پایان رسیده است.

فعالان بورسی عقیده دارند که مذاکرات برجام در صورت توافق یا عدم توافق می‌تواند بازار سهام را در بلند مدت صعودی کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا