بورس

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ بهمن / بازار سرمایه در انتظار مذاکرات

بورس در هفته‌ای که گذشت نوسان کمتر از یک درصد با شیب منفی داشت. اما بازار امروز شنبه ۳۰ بهمن ماه با توجه به کاهش قیمت دلار و اخبار برجام کار خود را چگونه آغاز و به پایان می‌رساند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس در هفته‌ای که گذشت نوسان کمتر از یک درصد با شیب منفی داشت. اما بورس امروز شنبه ۳۰ بهمن ماه با توجه به کاهش قیمت دلار و اخبار برجام کار خود را چگونه آغاز و به پایان می‌رساند؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز، جمعه ۲۹ بهمن برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد. او در بدو ورود خود به این کشور گفت: بر اساس ابتکارات ایران به یک توافق خوب و دست‌یافتنی بسیار نزدیکیم. این طرف‌های غربی هستند که باید ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند. آنها هستند که می‌توانند تعیین کنند، مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه می‌رسد یا در چند هفته آینده.(ایرنا)

روزنامه اسرائیلی هآرتص نیز از قول منابع اسرائیلی مطلع از مذاکرات وین نوشت: به احتمال زیاد، ایران و امریکا بزودی توافق احیای برجام را امضا می‌کنند.(انتخاب)

بر همین اساس کارشناسان می‌گویند که جهت‌گیری معاملات فردا به اخبار مذاکرات بستگی دارد.

کارشناسان بورس چه می‌گویند؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این مورد توضیح می‌دهد: با توجه به اخبار برجامی که در دو روز اخیر داشتیم به نظر من توجه بازار فردا بیشتر به سمت سهام ریالی خواهد بود. با این وجود چنانچه به ریز توافقاتی که تا امروز اعلام شده و ترکیب تیم مذاکره‌کننده دقت کنیم احتمالا وضعیت برای گروه بانکی بهتر از خودرو خواهد بود.

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بورس روزهای بی‌رمقی را پشت سر می‌گذارد و احتمالا معاملات روز شنبه همانند هفته اخیر دنبال شود.

مسعود میرزاباقری کارشناس بازار سرمایه نیز اظهار می‌کند: اگر تاثیر اخبار مذاکرات بر انتظارات تورمی به سمت تورم بیشتر باشد قاعدتاً موجی از تقاضا شکل خواهد گرفت. در غیر این صورت شاهد افزایش فشار بر بازار خواهیم بود. نکته مهم در معاملات این روزهای بورس این است که تقاضای خرید و فروش سهامداران به سرنوشت مذاکرات گره خورده، با روشن‌تر شدن وضعیت احتمالاً وضعیت بازار هم روشن‌تر خواهد شد.

احمد اشتیاقی می‌گوید: اغلب سهم‌های موجود در بازار در ارزنده هستند. در نتیجه شاخص تا پایان سال افت چندانی نمی‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا